04 juni, 2013

Vogeljaar 2013

Ook dit jaar ga ik weer zoveel mogelijk vogelsoorten fotograferen. Nederland heeft een zeer gevarieerd vogelleven dat zeer de moeite waard is. Elke keer zal ik trachten de kwaliteit van de foto's te verbeteren en de bestaande foto te vervangen indien zich een betere kans heeft voor gedaan.

Wellicht ook een idee voor andere Bloggers.

Ik zal regelmatig verslag doen in mijn Blog van de ontwikkelingen.

De opnamen zijn geupload naar Picasa. De vogelnamen zijn ontleend aan de systematiek van Sibley en Monroe. In deze volgorde wordt de diavoorstelling afgespeeld.

Vandaag een publicatie van de stand van zaken van mijn vogeljaar 2013 tot dit moment. Het hoogtepunt is ongetwijfeld de opnamen van de Oehoes in Hilvarenbeek. Dit bericht is ook als tab bijgevoegd.

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.


5 opmerkingen:

Marianne zei

Mooie show en idd een leuk idee. Ik heb er ook al eens aan gedacht en ben ooit begonnen aan een lijst maar het is zoveel werk dat ik er elke keer mee ophoud.

De kleine klap heb je overigens mooi kunnen fotograferen, leuk.

Groetjes,
Marianne

Maria zei

Hoi Ben,
Ik heb er even de tijd voor genomen en lekker van je mooie vogelsoorten genoten!
Je hebt mooie soorten op een mooie manier op de foto gekregen!
groet,
Maria

Marius van Heiningen zei

Hallo, die foto voor de steenuil is toch een oehoe? Heeft geen onderschrift, maar is erg mooi.


Groetjes, Marius

Ben van den Broek zei

Hallo Marius, ja dat klopt dat is een Oehoe. Het onderschrift inmiddels toegevoegd. Nog bedankt voor de melding.

Wout zei

Daar heb je heel wat werk aan gehad, Ben. Er zitten pareltjes tussen en ik zal zeker nog eens terugkijken voor determinatie van een vogelsoort die ik niet kan thuis brengen.
Groet, Wout