12 november, 2012

Pestvogels in Barendrecht

Vrijdag j.l. was ik nog in het Abtwoudse Bos op zoek naar de Pestvogels die er die ochtend waren gezien. Helaas alweer gevlogen toen ik arriveerde. Als pleister op de wonde vond ik drie Goudvinken. Ook zag ik een Havik en een Velduil die het met elkaar aan de stok hadden. Ook j.l. zondag lukte het niet om Pestvogels in het Abtwoudse Bos bij Moeder Aarde te vinden. De plek is heel geschikt omdat er op veel plekken volop Gelderse Roos is aan geplant. Kennelijk denken de Pestvogels daar anders over.
Het afgelopen weekend waren er in een nieuwbouwwijk in Barendrecht grote groepen Pestvogels gezien die ter plaatse bleven. Vandaag dus een uitgelezen kans om ze samen met mijn vriend Wim te bezoeken. Meteen na aankomst zagen we de eerste Pestvogels. Helaas was het vrij nevelig en liet de zon zich niet zien. Het hoeft niet altijd een nadeel te zijn maar in dit geval prefereerde ik toch wel een klein beetje ochtendzon. Wat zijn Pestvogels, die nu in grote getale landelijk worden gezien, toch fotogenieke vogels. Het is een waar genoegen om ze te fotograferen ook al heb ik dat in het verleden  vaker gedaan. Van sommige vogels krijg je nooit genoeg.
Hieronder een uitgebreide impressie.  Klik even dubbel op een foto voor een betere kwaliteit.



De Pestvogels trokken veel bekijks















Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.

8 opmerkingen:

  1. Prachtige vogel die ik graag voor de lens zou hebben. Mooie opnamen heb je er van gemaakt Ben.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben jaloers,prachtig ondanks het weer.
    jammer genoeg zitten ze nog niet echt in Brabant even in Werkendam geloof ik maar heb er wel vertrouwen in dat ze dichter bij komen.
    Ben Ben wel benieuwd of je ook foto`s hebt kunnen maken van de Gouvinken en de Velduil ?

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben, ondanks het sombere weer heb je prachtige foto`s gemaakt.
    Leuk dat je ook de batterij fotografen er bij laat zien
    Ik was gisteren in Alkmaar en daar was het net zo.
    Het blijft leuk met zijn allen kijken naar die mooie vogels.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow...prachtige serie Ben...
    super scherpe opnames, mooi ook de foto van al die fotografen, net als op de wildbaan...
    knap gedaan hoor!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi ben,

    ons landje wordt echt overspoeld met Pestvogels. Ook in mijn omgeving zijn er honderden neergestreken. Helaas heb ik er zelf maar eentje gezien. Ik geniet daarom dubbel van degene die ze wel op de foto hebben gekregen :-)
    Prachtige platen van deze toch wel bijzondere vogel.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben,

    Ik ben er op het juiste moment naartoe gegaan (zondagochtend). Ik had mooi het ochtendzonnetje in mijn rug met nog 15-tal andere fotografen. Ze zaten mooi laag in een Esdoorn, waarbij het blad mooi geel was. (zie nieuwe site).

    Ondanks het grauwe weer heb jij er toch ook fraaie beelden van kunnen maken inclusief bes.

    Blijven prachtige vogels om te zien.


    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Ben wat een prachtige platen ik wist het te laat ze zaten in een boom hoor ik bij mijn zus in de straat ik heb het allemaal gemist
    Gr Flip
    http://www.flipzellmann.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alweer prachtige foto's. Ik mag uw blog erg graag lezen. Elke dag een genotsmomentje.

    Bert
    Digitale Camera kopen

    BeantwoordenVerwijderen