19 juli, 2017

De Kwak een mysterieuze vogel

Ik kon het niet laten... Bij Alphen aan de Rijn zitten al enige tijd een groepje Kwakken die heel leuk te fotograferen zijn. Ja, ik weet ook wel dat ze zeer waarschijnlijk afkomstig zijn van Avifauna maar dat maakt ze niet minder mooi. Zelf heb ik er maximaal 4 gezien. Sommige mensen die ik sprak vertelden dat er mogelijk zelfs 7 stuks zitten!! Ze zijn in ieder geval heel honkvast en verbruiken maar weinig energie met het vangen van hun prooi. Ze kunnen uren stilzitten en ineens toeslaan. Ja dan ben je als fotograaf eigenlijk altijd te laat om dat moment vast te leggen. 

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

10 opmerkingen:

  1. Hello
    Because you have a nice series succeeded to look great like me very well
    Greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie, Ben, het is inderdaad een mysterieuze vogel, maar zeer fotogeniek.
    Ik zie geen geringde vogel, lijkt me dat ze in Avifauna wel geringd zullen zijn.
    Zouden dit dan nakomelingen zijn van ontsnapte dieren uit dat park?
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jan, ze waren voor zover ik het kon zien allemaal ongeringd. Jouw theorie zou best wel eens kunnen kloppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben
    Mooie foto's van deze "Nachtreiger" (toch een mooiere benaming dan Kwak)
    Ik ben daar laatst ook geweest en het is bijzonder om te zien hoe deze vogel zijn prooien vangt.
    Mooie Blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben, Jij hoefde vast niet uren stilzitten om ineens toe te slaan! Wat een geweldige foto's En het is echt een fantastische vogel. Die voor je lens krijgen is echt een buitenkans!
    Prachtig zo tussen het kroos!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ben,
    Zoals Bert en ik zij daar geweest en was wel genieten, ook dat ze op gepaste afstand moesten blijven, mooie opnames.
    Groetjes Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke serie van de kwak. Het is niet eens zo ver bij mij vandaan, dus wie weet ga ik er ook nog binnenkort kijken, als ze nog een poosje blijven.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben,
    Een paar jaar geleden had ik een vergelijkbare ervaring met een jonge kwak. Deze volwassen vogels hebben je volop kansen geven. Het resultaat mag er zijn: het is een prachtige serie geworden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie van de Kwak Ben.
    Ik heb deze nog nooit voor de lens gehad, wie weet komt dat ook nog eens.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Ben. Ze laten zich leuk zien en fotograferen, ontdekte ik een paar weken terug. Interessante vogel om voor de lens te krijgen en die kans heb je mooi benut!

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen