16 mei, 2018

Jagende Ransuil

Ik ken geen mooier beeld dan een in de avondzon jagende Ransuil. Een aantal avonden was de Ransuil present en liet zich prachtig zien. Ik was heel blij met de geboden kansen en ben er zeker 5 avonden geweest. Ik was helemaal in de ban van de Ransuil! Een uil zien blijft voor mij altijd een hoogtepunt. Het zijn wel heel veel foto's die ik laat zien. Ik kon geen keuze maken. U wel?

Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus

12 opmerkingen:

  1. Hallo Ben
    sowas ist für jeden Tierfotografen ein absolutes Highlight
    ich möchte und kann mich nicht entscheiden welche das schönste ist
    ein Eyecatcher nach dem anderen
    Hier sieht man die Profiarbeit, kompliment
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik vind het al bijzonder dat je een Ransuil hebt gespot (en dat 5 avonden achter elkaar), maar helemaal bijzonder is het grote aantal uitstekende vluchtfoto's. Ik zou ook niet kunnen kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,
    Ik kan me voorstellen dat je in de ban raakte van een jagende ransuil! Wat Gaaf!! Het feit dat je zoveel foto's kunt laten zien is ook al helemaal top! Ik heb er ademloos naar zitten kijken en genieten. Een er tussen uit pikken heeft geen zin, iedere foto heeft zijn charme!!
    Ik zie wel groen nu.... ;-)
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow hé, dat is mooi! Maar, om je vraag te beantwoorden; ja, de bovenste foto vanwege het prachtige licht. Daarna de foto dat hij boven de witte bloemetjes jaagt en dan de rest ;-). Geweldig wat een mooie momenten. Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar geen genoeg van kon krijgen. En inderdaad, uilen zijn prachtig en magisch (vind ik).

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Ben ik kan ook geen keuze maken hoor.
    Geweldige serie heb je hier staan, ben een beetje jaloers ;-))
    Dat is toch puur genieten en in het echie natuurlijk nog veel meer.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superserie Ben. Ook ik had een ransuil in de buurt, maar die ging op te grote afstand jagen. Helaas heb ik hem dus alleen maar op een paaltje. Maar dit is wel een jaloersmakende serie.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ben,
    Een jagende uil vind ik al bijzonder. Je snapt dat ik met bewondering heb zitten kijken naar deze prachtige beelden. Je mag trots zijn op zo'n serie.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAt een geweldige ervaring om de ransuil in de vlucht te kunnen zien en fotograferen. Wat zul je genoten hebben de adrenaline vliegt dan door je lijf. Mooi zo boven het riet en ook in het landschap met de bomen op de achtergrond. Ja, kiezen is dan moeilijk en zo kunnen wij er ook van genieten! Want ik heb nog nooit een vliegende ransuil gezien alleen zittend in een boom.
    Groet Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo Ben,
    wat een prachtige blog over de ransuil!
    Allemaal super platen van een Ransuil in vlucht, dat moeten mooie momenten zijn geweest.
    Werkelijk schitterende foto's
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ben,
    Mooie serie van de jagende Ransuil, het is wel genieten ben nog niet geweest maar op 'n andere plek dan vorig jaar.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zo Ben, met jouw serie van deze jagende ransuil valt mijn kerkuil helemaal in het niet. Wat een schitterende platen... Adembenemend.
    Echt goed gelukt en een plezier om naar te kijken. Gefeliciteerd met dit blog.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ben,

    Mooie opnames, heb mijn ransuil opnamen op mijn eerste opzet van mijn nieuwe blog gezet.

    grt,

    Marco

    BeantwoordenVerwijderen