21 augustus, 2019

Kleinst Waterhoen Woensdrecht

Mijn vriend Wim en ik vonden het leuk om weer eens vogeltoer te maken. Ons plan was te beginnen bij het Kleinst Waterhoen die al enige weken te zien was bij een plas dras gebied in de Noordpolder van Ossendrecht (NB). Via het onvolprezen Google Maps was de plek makkelijk te vinden. Een groepje vogelaars/fotografen ter plaatse opzoeken was de laatste stap.
Het koste enige tijd voordat de vogel zich liet zien. Ben heel blij met de gemaakte opnamen. Per slot van rekening is het alweer 10 jaar geleden dat ik er voor het eerst eentje zag bij de Groene jonker in Utrecht!

Juveniel  Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
  Juveniel  Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
Juveniel  Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
Juveniel  Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
Juveniel  Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
Juveniel   Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
Uit mijn archief nog een foto die ik destijds in de Groene jonker heb genomen. Dit is een adulte vogel.

 Archief Adult Kleinst Waterhoen - Baillon's Crake . Porzana pusilla
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

8 opmerkingen:

  1. Mooi Ben, dat is niet zo heel ver van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzonder Ben, deze soort moet ik nog tegenkomen.
    De foto's spreken boekdelen. Heel fraai.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben,
    Heel bijzonder om te zien deze Kleinste.
    En het is je prima gelukt om er foto's van te maken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi ben,
    Jaren geleden heb ik er ook een in de Groene Jonker gezien, zo te zien van wat grotere afstand dan jij. Knappe platen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,
    Tjonge wat een heerlijke platen van de Kleinst waterhoen, de juveniel en je adult!
    Je zette me aan het denken wanneer ik die voor het laatst gezien had...Viel nog mee. Het was in 2015 Zuidlaardermeer, Daarvoor in de Waverhoek en voor het eerst in 2012 in de Groene Jonker.
    Maar....ik heb hem nog nooit zo mooi kunnen platen als jij hier nu laat zien. Grote klasse!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben
    noch nie gesehen so ein Huhn. toller Post
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie opnames van deze zeldzame vogels. Ik kon zo vlak voor mijn vakantie er niet heen. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen