30 september, 2023

Kolibrivlinder

Vanmiddag zag ik in mijn achtertuin een kolibrievlinder. In dit geval werd de vlinder aangetrokken tot een dwergvlinderstruik. Hoewel de vlinder schijnbaar algemeen is was het me tot op heden niet gelukt er eentje te zien! Natuurlijk ben ik heel enthousiast dat het nu wel is gelukt. Wat een prachtig beestje. Als je meer wil weten over de kolibrievlinder kijk dan op de website van de vlinderstichting.  

Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Kolibrivlinder . Macroglossum stellatarum
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

4 opmerkingen:

  1. Altijd gaaf een Kolibrievlinder in je eigen tuin te kunnen fotograferen. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,
    Een fantastisch en apart vlindertje! Erg leuk dat je nu ook hebt kunnen ervaren hoe leuk zijn gedrag is en dat als je de goeie plant hebt, je kansen genoeg krijgt hem te fotograferen. Bij jou resulteerde het is uitzonderlijk mooie platen! Proficiat. Ik heb er van genoten ze te bekijken!!
    Groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Ben,
    In onze tuin is een kolbrievlinder ook regelmatig op bezoek geweest. Het valt echter niet mee om er mooie platen van te maken omdat ze zo snel zijn. Jouw serie is heel fraai.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige shots Ben. Je moet wel een hoge snelheid hebben en een groot diafragma wil je deze vliegensvlugge fladerende vlinder goed platen. Dat is je uitstekend gelukt.
    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen