25 januari, 2013

Rietputten

De Rietputten gelegen tussen Maassluis en Vlaardingen is van oudsher een prima plek in de winter voor het waarnemen en fotograferen van Baardmannen. Ook Waterrallen laten zich vaak fraai zien. Gisteren en vandaag was het mooi zonnig weer en bij uitstek geschikt voor een rondje Rietputten.
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Baardman - Bearded Parrotbill - Panurus biarmicus
Heel veel belangstelling in de Rietputten voor de Baardmannen
vast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.

13 opmerkingen:

  1. Hallo Ben, een prachtige serie! Ik ben niet in Nederland anders was ik zeker ook in de Rietputten geweest, ijs en zon, wat wil je nog meer! Je hebt hele mooie opnamen kunnen maken weer.
    Dan ook nog die meeuwen, je had een superdag!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds wanneer heet je Loes Ben hihi... foutje van Tinie..

    Maar ik heb al heel wat baardmannetjes voorbij zien komen en deze staan ook heel hoog op mijn wensenlijstje.

    Je laat hier ook een prachtige serie zien van niet alleen de baardmannetjes maar ook de waterral (wat een mooie) de lijster, koperwiek en kramsvogel.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben
    perfekter kann man keine Vögel fotografieren,,
    gratulation zu dieser tollen Bilderserie..
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een top serie is het geworden. Maar wat is het er druk. Zoveel mensen en dan toch nog met foto's thuis komen.Dikke complimenten voor de serie.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,
    Ik had al gedacht een keer die kant op te gaan, maar nu ik zie hoe druk het daar is begin ik toch ernstig te twijfelen. Ik zie er zelfs een bekende tussen staan :)
    Maar als ik je foto's zie dan wil ik toch weer wel. Super zeg de baardmannetjes, de wintergasten en helemaal leuk het muisje.
    Dan ook nog de waterral, wat een serie.
    (Zou je me willen laten weten waar ik precies moet zijn?
    gonnievandeschans@upcmail.nl)
    Groetjes, Gonnie
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die laatste vluchtfoto van de baardvrouw is echt top.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ben....

    Je bent bijzonder goed met vogels..
    je maakt er de prachtigste foto's van, maar de serie van de baardmannen
    overstijgt alles..SUPER...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben,

    Wat leuk dat je mijn blog bezocht en dus direct even een bezoek terug. Val ik (gelukkig) meteen met m'n neus in de Baardmannen, mijn lievelingsvogels, of toch een van mijn lievelingsvogels.
    De muis op de rietstengel is geweldig, wat een gave ontdekking!
    Gelukkig dat je daarna nog je meeuwen ook gevonden hebt.

    Vorig jaar was ik zelf in de rietputten voor een bm serie en gelukkig waren we toen maar met een man/vrouw of 4. De gekte is er toegeslagen, zie ik. Beetje jammer. Het is wel te hopen dat het gebied bewaard blijft en dat de Blankerbergtunnel plannen niet doorgaan zoals ze nu gepland staan.

    Ik ga je volgen en zet je in de bloglijst.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige serie ben. Die muis, wat leuk ook! En die dynamische foto van de Kramsvogel is ook erg mooi. Niets gaat boven het zien en fotograferen van de prachtige Baardmannen. Wonderschone vogels vind ik het!

    Mooi stukje blog weer!

    Groetjes,
    Jan Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ben,
    Ik kom hier via de blog van Diana.
    Mooie serie, superscherpe foto's van de baardmannetjes, maar ook de andere vogels staan er schitterend op. Wat schattig, dat muisje in de rietstengel. Lijkt me een mooi gebiedje daar, veel vogels te spotten.
    En ik ga je andere blogje ook nog even lezen: meeuwen herkennen, want zo'n grote burgemeester zou ik echt niet herkennen, ik zou er zo voorbij lopen, denkende dat het een bleke zilvermeeuw was.
    groetjes ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Ben,

    Jij hebt mijn blog gevonden en daardoor kom ik ook bij jou terecht. Je laat hier veel moois zien, met enkele vogels die ik nog nooit gezien heb.
    Vooral de baardmannetjes vind ik prachtig. Maar wat een gekte, ik voel al bijna direct weerstand om erheen te gaan, hoewel ik mijzelf dan ongetwijfeld tekort doe.
    Ik ga je vanaf nu volgen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Ben , leuk dat je mijn blog bezocht hebt. Wat een heerlijke serie en Wat een prachtige plek, baardmannetjes staan voor dit jaar op m'n verlanglijstje, heb ze nog nooit kunnen vastleggen, zelfs nog nooit (bewust) gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Ben,

    Wat een succesvolle dag had je te pakken in de Rietputten. Baardmannetjes heb je heel mooi op de foto gezet, maar ook de Waterrallen werkte duidelijk goed mee. Heerlijke plaatjes zo in de sneeuw. Kramsvogel en Koperwiek staan er ook netjes op. Vooral de vechtende Kramsvogels is fraai. Dan te bedenken van de Dwergmuis in de rietpluim.....die is helemaal gaaf.


    Heerlijke serie foto's om te bekijken.


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen