14 mei, 2015

Kleine oeverzwaluwenkolonie onder fietspad 2

Ik kom nog even terug op mijn Blog van 11 mei 2015 waarin ik melding maakte van het ontstaan van een kleine Oeverzwaluwkolonie onder een fietspad. Volgens de planning zal dit fietspad binnenkort verlegd worden. Uiteraard zeer bedreigend voor deze kleine Oeverzwaluwenkolonie. Op 12 mei j.l heb ik contact opgenomen met het Informatiecentrum van de aanleg van de A4 bij de Woudweg en het probleem aangekaart. De receptiemedewerker heeft me toegezegd dat ze het gaat aankaarten bij de desbetreffende collega. Ook de aannemer is op de hoogte gesteld. Ze heeft e.e.a. ook nog schriftelijk bevestigd in een mail. Nu maar hopen dat het goed gaat. Inmiddels zijn er nog een paar plaatselijke vogelaars die de situatie ook in de gaten houden.

Het is goed om te vermelden dat er een Oeverzwaluwenwand is geprojecteerd langs het traject van de A4. Hierover is op zaterdag 2 mei j.l. een presentatie gehouden. Sheets van deze presentatie heb ik per mail ontvangen.
Voor de geïnteresseerde kan ik de sheets die als PDF-file naar mij zijn gestuurd  per omgaand doorsturen. Geef dan even uw e-mailadres door.

 Bedankt voor het lezen van dit Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

3 opmerkingen:

  1. Goed gedaan, Ben! Ik heb zelf ook een kijkje genomen inmiddels, heel leuk om te zien! De plannen zou ik graag ontvangen van je. H groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de update Ben. Ik hoop dat er inderdaad rekening mee wordt gehouden.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu maar hopen dat het gaat helpen!
    Bedankt voor deze vervolgblog.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen