04 januari, 2017

Grote Burgemeester bij de Brouwersdam

Vandaag een leuke dag gevogeld in de delta. Bij de spuisluis van de Brouwersdam zagen we een Grote jager die op flinke  afstand langs het strand in westelijke richting vloog. De vogel had veel moeite tegen de wind in te vliegen! Vrijwel gelijktijdig werd er vanuit een passerende auto geroepen dat er een 1e winter Grote Burgemeester is te zien tussen de hekken van de Spuisluis. Zo dat is wel een buitenkans! Gelukkig delen vogelaars leuke waarnemingen!!! Aanvankelijk lukt het niet om de vogel te vinden. Tussen een flinke hoeveelheid Zilvermeeuwen is het toch nog moeilijk zoeken. gelukkig slaagde Wim er in hem te lokaliseren en kon ik, weliswaar met tegenlicht, enkele leuke foto's maken. Wel een groot contrast met mijn vorige kleurrijke Blog Weerzien met Curacao...

Grote Burgemeester - Glaucous Gull - Larus hyperboreus

Grote Burgemeester - Glaucous Gull - Larus hyperboreus

Grote Burgemeester - Glaucous Gull - Larus hyperboreus

Grote Burgemeester - Glaucous Gull - Larus hyperboreus


Grote Burgemeester - Glaucous Gull - Larus hyperboreus

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog

7 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Echt wel een buitenkansje om een Grote Burrie zo dichtbij te kunnen fotograferen! De prachtige vleugeltekening komt heel goed tot zijn recht op je foto's!
    Mooie waarneming en prachtige foto's!
    groetjes en nog de beste wensen voor 2017 uiteraard!!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben...

    mooi soort heb je voor de lens gehad...
    je hebt er pracht foto van kunnen maken, complimenten

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben, ik heb zelf de grote burgemeester nog nooit gezien. Het is wel een mooie vogel en de vliegende foto's laten een heel mooi verenpak zien. Ik zal er eens op letten als ik in IJmuiden ben.

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder leuke waarneming Ben. Die burgemeesters zijn overigens zo ongeveer de meest saaie vogels die ik ken (qua kleur en zo) maar desondanks zou ik er graag weer eens eentje voor de lens krijgen. Jij hebt 'm in ieder geval mooi vastgelegd!

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kleurverschil mag dan wel groot zijn, onder de daar heersende omstandigheden heb je toch een aantal mooie, haarscherpe beelden kunnen maken waarop de tekening mooi te zien is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige ontmoeting en wat een verschil met een volwassen exemplaar. Super.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ben
    Ten eerste de Beste wensen voor 2017.
    Mooie opnames van de Grote Burgemeester, het zijn echte rovers die hun kans afwachten om het jonge grut te pakken. In deze tijd kom je van alles tegen.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen