21 september, 2018

Tuinvogel fotografie gaat weer beginnen

Het herfst- en winterseizoen staat weer voor de deur. Dat biedt weer kansen voor vogelfotografie in eigen tuin. In mijn geval de volkstuin. Hieronder een compilatie van opnamen die ik de afgelopen jaren in of vanuit mijn volkstuin heb gemaakt. Misschien kan ik mijn tuinlijst uitbreiden! Zou ik hier nog overheen kunnen gaan? Ik ga het in ieder geval proberen.  Probeer ook de tab boven aan mijn Blog VogelfotografieVolkstuin .

Wilde Eend - Mallard - Anas platyrhynchos
Grote Bonte Specht - Great Spotted Woodpecker - Dendrocopos major
Groene Specht - Eurasian Green Woodpecker - Picus viridis

Halsbandparkiet - Rose-ringed Parakeet - Psittacula krameri
Holenduif - Stock Pigeon or Stock Dove - Columba oenas
Houtduif - Common Wood-Pigeon - Columba palumbus
Turkse Tortel - Eurasian Collared-Dove - Streptopelia decaocto
Waterhoen - Common Moorhen - Gallinula chloropus
Kraanvogel - Common Crane - Grus grus
Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus
Stormmeeuw - Common Gull - Larus canus
Kokmeeuw - Black-headed Gull - Larus ridibundus
Havik - Northern Goshawk - Accipiter gentilis
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Buizerd - Common Buzzard - Buteo buteo
Wespendief - European Honey-buzzard - Pernis apivorus
Boomvalk - Hobby - Falco subbuteo
Blauwe Reiger - Grey Heron - Ardea cinerea
Ooievaar - White Stork - Ciconia ciconia
Gaai - Eurasian Jay - Garrulus glandarius
Ekster - Black-billed Magpie - Pica pica
Kauw - Eurasian Jackdaw - Corvus monedula
Merel - Eurasian or Common Blackbird - Turdus merula
Zanglijster - Song Thrush - Turdus philomelos
Bonte Vliegenvanger - European Pied Flycatcher - Ficedula hypoleuca
Roodborst - European Robin - Erithacus rubecula
Boomkruiper - Short-toed Tree-Creeper - Certhia brachydactyla
Winterkoning - Winter Wren - Troglodytes troglodytes
Zwarte Mees - Coal Tit - Parus ater
Koolmees - Great Tit - Parus major
Pimpelmees - European Blue Tit - Parus caeruleus
Staartmees - Long-tailed Tit - Aegithalos caudatus
Goudhaan - Goldcrest - Regules regules
Vuurgoudhaan - Firecrest - Regulus ignicapillus
Tjiftjaf - Eurasian Chiffchaff or Common Chiffchaff - Phylloscopus collybita
Zwartkop - Blackcap - Sylvia atricapilla
Braamsluiper - Lesser Whitethroat - Sylvia curruca
Heggemus - Hedge Accentor - Prunella modularis
Vink - Chaffinch Fringilla - coelebs
Groenling - European Greenfinch - Chloris chloris
Sijs - Eurasian Siskin - Carduelis spinus
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn blog en de reacties op mijn vorige Blog.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,

    Leuke serie... Sommige soorten zoals de bonte vliegenvanger en de zwarte mees heb ik nog niet gezien op de volkstuin van mijn zus? Wel had ik dit jaar een houtsnip! Zo'n volkstuin biedt echt wel mogelijkheden!

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bofkont ben jij met zoveel soorten in je tuin.
    Pracht serie Ben.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben,
    Dat is geen verkeerde volkstuin zeg als je zo door de jaren heen al die mooie soorten ziet.
    Ik hoop ook nog steeds op een Vuurgoudhaan in mijn tuin al zal een overvliegende Wespendief ook niet verkeerd zijn!
    Mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben,
    Niet alleen een fantastische lijst met mooie soorten, maar ook prachtige foto's in mooie setting! De Ooievaar in de sneeuw was toch wel heel bijzonder....!
    Ik ben benieuwd of je deze lijst nog kunt uitbreiden!
    Fijne zondag,
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,
    Je mag niet klagen dat je zoveel soorten in je tuin heb kunnen fotograferen. Voeg daarbij dan de soorten die je vanuit je tuin zag overvliegen, dan kom je tot een respectabel aantal.
    Succes met je streven tot uitbreiding van de lijst.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the first photo of the duck that you took. These are some great pictures that you of these birds. Nicely done. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verscheidenheid aan vogels bij/in jouw volkstuin Ben. De foto's zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een indrukwekkend overzicht Ben. Ik heb ook een lijstje bijgehouden van mijn tuinvogels maar lang niet van elke passant heb ik een foto. Ik vind het een leuk idee om zo een overzicht te geven van de vogels in jouw tuin. Er zitten hele mooie opnames tussen en een dagje verblijven in je tuin is dus absoluut geen straf, integendeel.
    Groeten
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, dat zijn veel soorten.
    Gaaf die groene specht.
    Verder veel hele mooie foto's met prachtig licht en fijne achtergronden van de gewonere vogels, die ik ook graag zie. Veel roofvogels vliegen daar over.
    En die ooievaar in de sneeuw, ook een heel mooi beeld
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo zeg, wat krijg jij veel verschillende vogels in de tuin Ben. Om jaloers op te worden.
    Je hebt ze overigens prachtig vastgelegd.
    Groeten Berend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie fotos Ben. Bij mij komt er niet meer veel in de tuin. Sinds kort katten als buren. Ik heb je toegevoegd op mijn blog. Groetjes Caroline
    https://carolines-pictures.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Ben,

    Een werkelijk prachtige serie. In eerste instantie kwam bij me op: je zult toch geen havik, slechtvalk of wespendief in je tuin krijgen, maar toen zag ik dat het een volkstuin betrof. Maar dan nog, al zou ik geen gram groente of fruit uit deze tuin halen, dan nog zou ik hem nooit opgeven. Wat een prachtige soorten heb je in de loop van de tijd verzameld en ook prima op de plaat gezet.

    Groet,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen