28 december, 2018

Vogelvaria

De laatste jaren heb ik alleen maar met de AF-S NIKKOR 300 F4 lens in combinatie met de D500 van Nikon gefotografeerd. Vooral voor vluchtopnamen de perfecte combinatie. Natuurlijk kom je soms millimeters te kort. Zeker als je object te ver weg zit. Een vaste lens heeft dus ook zijn beperkingen. Een beeld uitsnede maken voor een zo'n optimaal mogelijke resultaat is niet altijd mogelijk. Om flexibeler te zijn heb ik besloten om ter aanvulling een AF-S NIKKOR 200-500mm F5.6 te kopen. Meer millimeters en een zoommogelijkheid. Gelukkig heeft Nikon ook nog een Cashback actie dat scheelde weer Euro 200,00.
Gisteren heb ik hem even uitgeprobeerd in mijn volkstuin. Ben niet ontevreden over het resultaat.


Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

Natuurlijk wens ik iedereen een gezond en voorspoedig 2019 toe. Blijf vooral genieten van de natuur dan kom je ook het nieuwe jaar met plezier door!

12 opmerkingen:

  1. Hallo Ben
    Cashback hat sich gelohnt das sind schon erstklassige Bilder
    Bin gespannt auf weitere
    Guten Rutsch
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,

    Prachtige resultaten!!! De zoom mogelijkheid biedt meer mogelijkheden. En met 500mm heb je ook meer bereik. Goede aankoop dus!

    grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Ben, ik zou ook wel in jouw volkstuintje willen zitten. Je zal er veel plezier van hebben. Fijne jaarwisseling. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben,
    Een nieuwe lens biedt weer nieuwe mogelijkheden. Het is dan wel prettig om te merken dat de eerste testen prachtige resultaten opleveren. Veel plezier en succes ermee.
    We zullen de resultaten in 2019 wel kunnen zien denk ik.
    Prettige jaarwisseling.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,
    Ziet er goed uit, mooie resultaten.
    Laat ik nu net dezelfde body en lens hebben aangeschaft, heb alleen hiermee nog het nodige huiswerk te doen. Is even iets anders dan de p900/1000
    Gezellige jaarwisseling en een mooi 2019
    groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben.
    Het is inderdaad wat anders dan de 300 mm. maar de 200-500 is ook 'n stuk zwaarder.
    Trouwens ook mooie foto's.
    Wens je 'n fijne jaarwisseling en 'n mooi fotojaar in 2019.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben,
    Dat is een prima lens zo te zien, schitterende foto's, vooral de roodborst, staartmees en de koolmees daarboven heb je geweldig mooi (ook mooie achtergrond).
    Voor 2019 wens ik je een mooi fotografie jaar toe.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben,
    Ik zou hier ook heel tevreden mee zijn! Prachtige foto's!
    Ik wacht op het vervolg als je nog meer soorten voor je lens krijgt n je volkstuin.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie serie van alle vogeltjes Ben.
    Mag je blij mee zijn.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ben, een mooie serie van leuke vogeltjes. Het staartmeesje vind ik heel leuk. Lijkt me ook leuk om in jouw volkstuintje te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. De eerste opnames die je op je blog hebt geplaatst geven veel hoop op de toekomst. Ik ben erg benieuwd naar de volgende serie opnames met deze lens. Misschien dat ik ook wel over ga tot dezelfde koop. Het gedetailleerde roodborstje en het koolmeesje op de stronk springen er uit. Dat beloofd veel goeds.
    Ik wens jou ook een gezond 2019 met veel plezier in de natuur.
    Groetjes
    Frans





    BeantwoordenVerwijderen
  12. Berend de Haan1/11/2019 8:25 p.m.

    Prachtige opnames Ben, prima investering die nieuwe lens.
    Ik ben een beetje jaloers op jou met die vogelrijke volkstuin.

    BeantwoordenVerwijderen