03 maart, 2019

Sumatraanse Tijger

Roofdieren zijn toch mijn lievelings objecten als het om schilderen gaat. Ik vind hun levenswijze facinerend en natuurlijk ook hun uitstraling die altijd heel indringend is. Deze Sumatraanse tijger heb ik ooit gefotografeerd in Diergaarde Blijdorp en dit was een dankbaar onderwerp voor mij om te schilderen. Gelukkig vindt mijn echtgenote hem mooi en mag hij in de woonkamer hangen!

Vogels schilderen vind ik heel moeilijk. Ondanks het feit dat ik in hart en nieren vogelaar ben en genoeg voorbeelden heb in mijn fotocollectie kan ik nog niet over de drempel heen gaan om er daadwerkelijk aan te beginnen. Misschien moet ik het gewoon doen!

Acrylverf op linnen - Formaat 60x80 cm - 28-2-2019
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn  Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

10 opmerkingen:

  1. Wow Ben wat een talent!
    Prachtig schilderij en de dat belooft meer.
    Waarom geen vogels schilderen?
    Nieuwe uitdaging.....
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heb je heel mooi geschilderd Ben.
    Moet eerlijk zeggen ik heb veel geschilderd en getekend, maar vogels ook niet.
    Op één keer na, toen heb ik twee kraanvogels geschilderd ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,

    Je bent echt een man met meerdere talenten!

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben,
    Deze is wel heel gaaf! Ik vind hem nog mooier dan je leeuw!
    Enneh...je vogels zijn ook mooi vooral de Ara....
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig schilderij Ben. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Ben. Je bent een veelzijdig mens! En die vogels: gewoon een keer aan beginnen...

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ben,
    Je laat niet alleen vaak mooie beelden van vogels zien, je hebt duidelijk veel meer in je mars. Ik vind dit een schitterend schilderij, dat absoluut een mooie plaats aan de muur verdient.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ben,
    Heel knap gedaan, een verrijking voor aan de muur.
    Gewoon ook aan de vogels beginnen!
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ben,

    Schilder jij? Dat zie ik nu voor het eerst!!! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vakkundig gedaan Ben, petje af.

    BeantwoordenVerwijderen