03 september, 2019

Kleine Klapekster Meliskerke

Al enige dagen zit er bij Meliskerke in Zeeland een Kleine Klapekster. Een super zeldzame soort in Nederland. We (hemme en ik) zijn er vanmorgen een uurtje bij geweest en zagen de vogel op onregelmatige tijdstippen een duik nemen in het gras. Soms kwam de vogel weer terug op zijn paal met een kleine prooi. Helaas was ik steeds te laat om de korte vlucht te fotograferen. Ben wel blij met het resultaat al moet gezegd dat ik de foto sterk moest croppen voor het huidige resultaat. Op 31 mei 2013 zag ik er voor de laatste keer eentje bij Teylingen in Zuid Holland.

Kleine Klapekster - Lesser Grey Shrike  ·  Lanius minor

Kleine Klapekster - Lesser Grey Shrike  ·  Lanius minor
Kleine Klapekster - Lesser Grey Shrike  ·  Lanius minor
Kleine Klapekster - Lesser Grey Shrike  ·  Lanius minor

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn blog en de reacties op mijn vorige blog.

7 opmerkingen:


  1. Hallo Ben,
    Schitterend en wat een mooie vogel.
    Dat is zeker uniek om die te mogen zien.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,

    Je bent de laatste tijd aardig wat kilometers aan het maken voor bijzondere waarnemingen. De kleine klapekster is zeker een lange reis waard :) Leuk dat je hem ook daadwerkelijk hebt gezien.

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben,
    Een top soort en mooi vastgelegd.
    Heel bijzonder om in Nederland te kunnen bekijken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben
    sehr schön das du ihn vor die Kamera bekommen hast...
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,
    Geweldig om een Kleine Klasekster te zien, met dat mooie zachte roze!
    Mij is het in Nederland nog niet gelukt....ik heb nog wat te wensen.
    Je tocht naar Zeeland was in ieder geval geslaagd te noemen, mooi!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto's van de Kleineklapekster Ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch weer een heel mooie serie ervan Ben!

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen