26 april, 2020

Allerlei

Soms heeft de weerspiegeling in het water een surrealistische uitstraling zoals als hier bij een Wilde eend en een Aalscholver. Het doet me een beetje aan een schilderij denken. Hoewel de achtergrond hierdoor heel druk wordt vind ik het toch wel een mooi plaatje.

Wilde Eend - Mallard  ·  Anas platyrhynchos
Aalscholver - Great Cormorant - Phalacrocorax carbo

In Delft bij de TU afdeling Bouwkunde is een slechtvalkenkast geplaatst. Mooi te volgen via een webcam. Het mannetje heeft even een pauze genomen en rust uit aan de schaduwkant van de toren.

Slechtvalk - Peregrine Falcon  ·  Falco peregrinus

Een ooievaar heeft een goed plekje gevonden bij het Bieslandse bos.

Ooievaar - White Stork  ·  Ciconia ciconia

Grasmussen hoor en zie je weer overal waar geschikte biotoop te vinden is. Ze laten zich luiddruchtig horen.

Grasmus - Common Whitethroat  ·  Sylvia communis

De koekkoek is ook weer terug en laat zijn luide roep weer horen.

Koekoek - Common Cuckoo  ·  Cuculus canorus
Koekoek - Common Cuckoo  ·  Cuculus canorus

Tot mijn grote verrassing waren na afwezigheid van 2 weken (ik kon ze niet meer terugvinden!) twee juveniele Ransuilen weer te zien op de oude plek. Inmiddels een stuk groter en vliegvlug.

Ransuil - Long-eared Owl  ·  Asio otus otus
Ransuil - Long-eared Owl  ·  Asio otus otus
Ransuil - Long-eared Owl  ·  Asio otus otus
 
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Ben
    eine schöne Zusammenstellung, die Eulen sind mein Favorit schöne Aufnahmen
    bleib gesund
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie waarnemingen Ben. Koekoek ja al wel gehoord maar nog niet gezien. Grasmus ook gehoord maar nog niet gezien. Leuk de foto van de slechtvalk in Delft. Straks leuk als de jongen gaan takken. Dan wil je nog wel eens geluk hebben dat ze lager terecht komen en je daar dan mooie foto's van kan maken. De ooievaar ook altijd erg leuk om die te zien. Mooie plaat.
    Weer een fraai blog.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,
    Geweldig leuk dat je de ransuilen terug zag! Ze zijn echt goed gegroeid. Gave platen!!
    Maar de rest is ook leuk. Knap dat je de koekoek kon fotograferen! n heerlijk weer die grasmussen. ook al een prachtige foto!
    Genoten!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben, wat heb je weer een leuke serie foto's gemaakt. Reflecties doen het altijd goed, maar het meest heb ik genoten van de juveniele Ransuilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben, mooi die koekoek en die ransuilen. De koekoek wel vaak gehoord op vakantie maar nooit gezien. Leuke foto van de slechtvalk, hier zitten ze in Middelburg maar heel hoog. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt wel geluk met die bijna volwassen takkelingen. Prachtig geplaat. en die koeken staan er ook heerlijk op. De belichting van de eend en de aalscholver doen inderdaad wat surrealistisch aan.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben,
    Altijd leuk om te experimenteren met weerspiegeling van water op foto's.
    En Koekoeken in vlucht ben ik nog niet tegengekomen, hoorde van de week de eerste dit jaar. Je hebt ze al mooi vastgelegd.
    Super ook weer de jonge Ransuilen, zo ook de Grasmus. Er is gelukkig weer veel te zien buiten.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben,
    Jonge ransuilen spotten vind ik hoe dan ook al bijzonder, laat staan er mooie platen van maken. Koekoeken heb ik al regelmatig gehoord, maar tot nu toe heb ik er nog niet een gezien. De platen van wilde eend en aalscholver mogen dan wat drukker zijn, ik vind ze wel geslaagd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen