22 april, 2020

Steltkluten bij Ackendijk

Vanmorgen zag ik bij Ackedijk twee steltkluten. Zo te zien een paartje. Het mannetje heeft meer zwart op de kop dan het vrouwtje. Het gekke is dat ik van tevoren al dacht dat ze er zouden kunnen zitten! Als het dan nog waar blijkt te zijn dan is het dubbel leuk.
De biotoop lijkt heel geschikt. Ondiep water, kleine eilandjes om te broeden en kennelijk veel insecten als je naar het foerageer gedrag kijkt.
Ben benieuwd of hier sprake is van een toekomstig broedgeval.

Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Steltkluut - Black-winged Stilt . Himantopus himantopus
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

10 opmerkingen:

  1. Geweldig Ben. Vrienden van mij die in Bergschenhoek wonen hebben op hun wandelingen deze vogels ook gezien. Het zou zeker leuk zijn als ze bleven om te broeden. Mooie opnames.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ben.
    Leuk dat ze er weer zijn, vorig jaar niet gezien en wie weet dat ze daar gaan broeden.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke serie Ben! Ik ben vanmorgen geweest. Leuke foto's kunnen maken van beiden. Ze liepen mooi voorin. Na een half uurtje vlogen ze richting hut.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben
    die Bilder können sich sehen lassen, tolle Perpektive, schöne Hintergründe und natürlich ein perfektes Motiv von dir fotografiert
    bleib gesund
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,
    Geweldig om deze soort hier in de buurt te kunnen zien.
    Je hebt ze mooi kunnen vastleggen en ook nog eens in vlucht, super!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wow, Ben, Dat is een super mooie serie van de Steltkluten!!
    Ik hoop ook dat ze daar een nieuwe broedplaats vinden.
    Zou erg leuk zijn, want zo te zien zijn ze heel goed fotografeerbaar. Ik ben er wel eens geweest met Frans. Erg mooi daar.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om zo'n koppeltje Stelkluten te ontmoeten en vast te leggen Ben. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Ben, ik heb ze hier nog niet gezien dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ben,
    Mooi dat ze ook in Nederland voorkomen. Net als ik heb je ze ongetwijfeld ook in Sri Lanka gezien. Nu maar hopen dat ze niet snel weer verder gaan zodat we nog even plezier hebben van deze schitterende vogels
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben er ook geweest maar 's morgens vroeg tegen de zon in en met veel tegenlicht waren ze moeilijk te vinden. Maar jij hebt er wel weer een hele mooie serie van gemaakt Ben. gefeliciteerd.
    groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen