22 mei, 2020

Roodmus bij de Slikken van Flakkee

Al enige dagen zit er bij de Slikken van Flakkee een Roodmus. Net nu we (Hemme en ik) vandaag (allebei met eigen auto) naar deze schoonheid gaan kijken zit er ook een Steppearend bij Wilhelminadorp in Zeeland. Deze was gisterenavond gemeld en zou de nacht doorbrengen op een open terrein ter plaatse. Wel een buitenkans om deze zeer zeldzame vogel te zien. Voor bijna volledige zekerheid zou je daar dan omstreeks zonsopgang om ca. 5:30 moeten zijn. Met de reistijd meegerekend moesten we dan om ca. 4:30 uur vertrekken!!! Dat was wat mij betreft toch wel teveel gevraagd.
Bij de voluit zingende Roodmus hebben we nog een keer overwogen naar de Steppearend te gaan. Helaas was de vogel gevlogen en vertrok in Noord-Oostelijke richting en kwam weliswaar onze kant uit maar we konden hem helaas niet overvliegend ontdekken.
Gelukkig werkte de Roodmus goed mee en kon ik hem naar tevredenheid fotograferen.
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus 
 
 
Roodmus - Common Rosefinch  ·  Carpodacus erythrinus
 
 
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Steppearend, ....??."Die moet ik toch gewoon in de vogelgids opzoeken. Ik weet gewoon niet hoe die eruit ziet!! Jammer dat jullie die niet gezien hebben. Maar wat een heerlijke foto's van de roodmus! Dat is toch wel een schoonheid hoor! foto 8 vind ik de mooiste, en we zijn het eens, want je koos hem als header ;-)
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ben,

    De steppearend is eerder deze maand ook gezien op de Hoge Veluwe en ik neem aan dat dit dezelfde vogel is? Maar zo vroeg vertrekken hihihi... de roodmus is een prachtig alternatief en je hebt hem mooi in beeld kunnen brengen. :)

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige soort en mooi gefotografeerd. Voor mij helaas te ver weg.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, die staat er heel mooi op Ben. Patje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Ben je roodmus, ik heb hem een keer kort gezien in Denemarken, maar niet zo'n mooie foto als jou. Jammer voor je van de steppearend. Ik rij zelf nooit voor waarnemingen, of ik moet in de buurt zijn (eigenlijk ben ik dat ook) maar ik dacht ik laat jou het even weten voor het geval je het niet wist. Maar wie weet duikt hij ergens dit weekend nog op. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ben, dit is een fraaie serie van de prachtige Roodmus! Ik vind het ook zo'n leuk vogeltje en jij hebt er dan ook nog mooie foto's van. Die moet ik (hopelijk) ooit nog eens maken.

    Ik geef je groot gelijk dat je niet om 04:30 uur bent opgestaan, tss, ook niets voor mij en ik ben sowieso geen twitcher. Deze foto's en waarneming hebben je vast ook veel plezier gebracht.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben
    4.30 Uhr ist die richtige Zeit, der rote Spatz ist schon mal ein vorgeschmackt, der Steppenadler wird dir noch vor die Kamera kommen
    viel glück
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ben, wat een prachtige serie van deze roodmus. Nog nooit gezien. De foto's die je hebt gemaakt zijn ook zeer geslaagd en laten de vogel van alle kanten goed zien.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een mooie mus heb je hie Ben.
    Prachtig om te zien, deze kende ik ng niet.
    Foto 8 en 9 springen er uit voor mij.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ben,
    Wat een prachtige soort is dat. Ik ben niet fanatiek genoeg om daar een lange reis voor te maken. Dan maar hopen dat hij een keer bij mij in de buurt opduikt. Je hebt er prachtige platen van kunnen maken. Ik snap dat hij in de header mag.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Ben,
    Wat een serie van deze geweldige soort!
    dat moet toch een feestje geweest zijn als je deze foto's die je gemaakt hebt later terug bekijkt.
    Schitterende platen van deze Roodmus.
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig Ben. Zit er elk jaar volgens mij, maar ik ben nog nooit op audiëntie geweest...

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen