31 mei, 2020

Redding Ransuil takkeling door brandweer

Even daarvoor had ik al waargenomen dat er een groepje Zwarte kraaien rond een boomtop cirkelden. Ik vermoedde dat er een roofvogel in de boom zat en sloeg er verder geen acht op! Even later werd ik door John (een medetuinder) getipt dat de brandweer bezig was om een Ransuil te bevrijden die vastzat in de top van een boom! Uiteraard ben ik snel naar de plek gefietst en kon de situatie opnemen. Inmiddels was de jonge Ransuil bevrijd van de tak waar hij aan vast zat. Ria Bonefaas en Joost van Wingerden probeerden de draad van de poot af te knippen wat deels lukte. De vogel was tot bloedens toe gewond. Het leek ons het beste om de vogel naar Karel Schot in Rotterdam te brengen. Daar is deskundige hulp aanwezig.
Uiteraard was ik compleet verrast dat er toch weer een broedgeval was op ons mooie tuincomplex van de Volkstuinvereniging Thurlede Schiedam. 






1 opmerking:

  1. ZO, dat is toch wel weer een drama!
    Hopelijk kwam de hulp op tijd en knapt de uil op!
    Als je er wat over hoort, geef je het wel door hè?
    Wel mooi dat er toch weer gebroed is in jullie volkstuinencomplex.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen