16 juni, 2020

Steenuil

Na het slechte nieuws van mijn vorige Blog nu gelukkig weer positief nieuws. Het Steenuilenpaartje in Middendelfland heeft inmiddels drie vliegvlugge jongen voortgebracht. Twee weken geleden sprak ik de bewoonster van de boerderij. Zij vertelde dat er drie jongen zijn geringd. Die voorzover kon  worden beoordeeld in goede gezondheid verkeerden.
Prachtig resultaat.

Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
 
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
 
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
 
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua

 
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

11 opmerkingen:

  1. Wat mooi Ben, ik zou ook graag eens een steenuil zien maar hier zie je ze niet veel, wel in de Zak van Zuid-Beveland en Zeeuws-Vlaanderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ben,
    Hier wordt je inderdaad vrolijker van. Ik vind het altijd bijzonder om uilen te zien. Zo'n jong steenuiltje is dan helemaal bijzonder.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben, zo mooi zijn deze uiltjes en de foto's zijn prachtig. Elke keer kijk ik bij de mij bekende steenuilennestkastjes maar geen succes. Op plekken waar ze wel zaten hebben ze hun habitat verloren door rigoureuze verbouwingen of anders gerelateerde werkzaamheden. Zo jammer.
    Maar we blijven zoeken.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's van die fraaie uiltjes Ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben
    Eulen sind magisch, ich denke, weil man sie so wenig sieht ist es immer doppelt so schön wenn man solche schönen Bilder bekommt
    toller Post, schöner wie der vorgänger...
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ben,

    Ze zijn grappig die "pluizenbolletjes".
    Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben,
    Ja dat is beter nieuws.
    Goed dat er bij ons in de buurt nog plekken voor deze soort zijn.
    Leuke foto's.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ben,

    Goed dat er weer een nieuwe lichting steenuiltjes bij zijn gekomen :)

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gave foto's Ben. Steenuilen zijn altijd leuk om te fotograferen en zeker die jonkies.
    Mooi gedaan.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ben,
    Prachtig deze steenuilen!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg, die steenuilen. Jammer genoeg heb ik ze niet in de buurt.

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen