23 september, 2021

Hop Waddinxveen

Alhoewel ik nog niet zo lang geleden ook bij Maasdijk een Hop heb gezien en gefotografeerd kon ik het toch niet laten naar Waddinxveen te gaan en een poging te wagen opnieuw een Hop te fotograferen. Een Hop is een buitengewoon mooie vogel en echt een tropische verrassing. Ik zag op waarneming.nl leuke opnamen voorbij komen en dacht dat de omstandigheden wel gunstig zouden zijn voor een nieuwe serie. Net buiten Waddinxveen bij een weide met Alcapa's werd de Hop gesignaleerd. Gelukkig deed de eigenaar van het stuk grond niet moeilijk over de aanwezigheid van 10-tallen vogelaars en fotografen die op de vogel afkwamen. Gelukkig zat de Hop op redelijk korte afstand en was druk in de weer met het vergaren van voedsel. Regelmatig werden er larven gevangen opgegooid en ingeslikt. Natuurlijk probeer je daar alle fasen die erbij horen te fotograferen. Een vliegbeeld maken blijft altijd een uitdaging. Vooral de vlinderachtige vlucht is fabelachtig mooi. Gelukkig lukte het me ook de vogel in vlucht te fotograferen.

 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
 Hop - Eurasian Hoopoe  ·  Upupa epops
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reactie op mijn vorige Blog.

11 opmerkingen:

  1. Hoi Ben.

    Ik zag hem op de t.v.
    Geweldig dat je deze mooie vogel hebt kunnen fotograferen.
    Super mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ben,
    Wat moet ik hier nou van zeggen? Wat een schitterende platen! De vogel zelf is al een schoonheid maar hoe je hem hebt gefotografeerd is absoluut geweldig. Mijn complimenten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Ben, vooral de laatste 2, zoiets is mij gisteren niet gelukt bij deze hop.
    Gr. John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben,
    Jaaaaa, een super gaaf beest!!
    Ik ben er ook geweest, maar zulke mooie foto's kon ik niet maken hoor.
    Grote klasse!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,

    Fantastisch dit, je hebt hem mooi in allerlei standen kunnen fotograferen. Met opgezette kuif vind ik hem het mooiste, maar het opgooien en vangen van prooi heb je ook lekker vastgelegd om nog maar niet te spreken over dat vliegbeeld. Als je hem zo tussen die uitwerpselen ziet scharrelen snap je ook waar hij zijn bijnaam drekhaan vandaan haalt.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben
    ich habe noch nie einen Wiederhopf in freier Natur gesehen, diese Aufnahmen sind grossartig
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben,
    Geweldige foto's, vooral waar de kuif in volle glorie te zien is.
    En de vliegende Hop is prachtig om te zien, heel knap vastgelegd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie serie Ben, zeker die vliegende is fraai ! Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige serie van de Hop, vooral de foto's met de volle kuif.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ben, prachtige fotos van de hop. Ik had al even snel gekeken via mijn mobiel.

    BeantwoordenVerwijderen