26 maart, 2020

Nieuw leven

Vanmiddag zag ik voor het eerst dit jaar een jong eendje. Ik vind dat altijd elk jaar weer een leuk moment. Ondanks de Corona ellende gaat de natuur gelukkig gewoon zijn gang. We kunnen er troost uit putten nu de wereld op zijn kop staat.

Wilde Eend - Mallard  ·  Anas platyrhynchos platyrhynchos

Helaas werd de idylle wreed verstoord. Een jonge Blauwe reiger vond het wel een smakelijk hapje.

Blauwe Reiger - Grey Heron  ·  Ardea cinerea
Blauwe Reiger - Grey Heron  ·  Ardea cinerea
IJsvogel - Common Kingfisher  ·  Alcedo atthis

Er resteerde nog slechts 1 pulletje...
Die werd gelukkig wel fanatiek verdedigd. Of het genoeg is zal de toekomst leren. Ik ben daar helaas niet zo optimistisch over.

Wilde Eend - Mallard  ·  Anas platyrhynchos platyrhynchos

Blauwe Reiger - Grey Heron  ·  Ardea cinerea en Wilde Eend - Mallard  ·  Anas platyrhynchos platyrhynchos
Blauwe Reiger - Grey Heron  ·  Ardea cinerea
Blauwe Reiger - Grey Heron  ·  Ardea cinerea
Wilde Eend - Mallard  ·  Anas platyrhynchos platyrhynchos

Zelfgenoegzaam nam de Blauwe reiger nog een zonnebad. Ja, hij moet per slot van rekening ook overleven! De natuur is hard. Ik had daar zo mijn gedachten bij...

Blauwe Reiger - Grey Heron  ·  Ardea cinerea

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Je schetst een mooi beeld van de realiteit!
    Het eerste eendje is altijd een lentefeestje.. maar ja de reiger moet ook eten. Met kikkers heb ik dan minder moeite dan zo'n donzig kuikentje ;-(
    De ijsvogel is ook wel heel mooi vastgelegd!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie fotos Ben. Al is het de natuur en moet de reiger eten, arm kuikentje. Ik heb er een tijd geleden al gezien ergens onderweg. Hier zie ik momenteel nog weinig wilde eenden. Deze winter waren er heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's Ben, vooral die van het eendje en de ijsvogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben,
    Zo zie je maar hoe kwetsbaar het jonge spul is, het draait allemaal om overleven. Hoe rot het ook is,liever dit dan een weiland vol jagers.
    Mooie foto ook van de ijsvogel.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,
    De natuur is soms keihard en niet altijd prettig om te zien. Het is echter de realiteit. Het is zo wel een beeld van het dagelijkse leven in de natuur.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben
    die Natur ist hart, fressen und gefressen werden., Eisvogel ist Top
    der Reiher ist auch sehr schön getroffen
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En de kraaien hier, die lusten er ook graag eendje...

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen