28 maart, 2020

Ransuil drama

Tijdens mijn bezoek aan de Blauwe reiger kolonie in het Prinses Beatrixpark in Schiedam viel me op dat er op ca. 10m hoogte een vogel op onnatuurlijke wijze in een boom hing. Met de uiterste telestand van mijn camera maakte ik enkele foto's en kon constateren dat er een Ransuil aan een vislijn hing. De vogel was al dood. De plek is onbereikbaar omdat de reigerkolonie op een eiland is gevestigd.
De oever tegenover het eiland is een populaire visplek. Onbedoeld is bij het uitwerpen van de vislijn deze verstrikt raakte in een boom. Met als nootlottig gevolg dat een Ransuil zichzelf heeft opgehangen. Heel triest. Helaas. 

Prinses Beatrixpark Schiedam


Ransuil boven in de boom
Ransuil - Long-eared Owl  ·  Asio otus
Ransuil - Long-eared Owl  ·  Asio otus

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Ben,
    Dit is wel heel triest zeg, zo'n mooie soort ook weer gestorven door menselijk handelen.
    Kilometers vislijn liggen er op bodems van plassen en sloten, allemaal door de zogenaamde sportvissers.
    Heel jammer dat deze Uil hier slachtoffer van is geworden.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,
    Hoe triest is dit. Helaas wel de realiteit, pijnlijk zichtbaar gemaakt. En denk daarbij ook aan het dierenleed onder het wateroppervlak, vaak onzichtbaar, maar even schrijnend.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn geen beelden waar je bij van wordt Ben. Het is helaas wel de werkelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben, zo triest, weer een onnodige dood door onnadenkend handelen van de mens.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt heel triest!
    Vreselijke dood voor die Ransuil
    Groeten
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar kan ik echt verdrietig om worden...

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen