15 februari, 2012

Voorjaar in de lucht

Terwijl ik dit blog zit te schrijven is een Houtduif een nest aan het bouwen in de conifeer die in mijn tuin staat. Regelmatig vliegt hij voorbij mijn raam met een takje in zijn snavel. Ik ga zeker de tuin niet in omdat ik de vogel niet wil verstoren. Als er wat van terecht komt dan ga ik het zeker volgen. Om alvast een voorproefje te nemen een foto van 2009 waarbij het nest wel werd voltooid maar het niet tot broeden kwam.


Houtduif Columba palumbus

Iedereen gaat momenteel naar de Baardmannen in de Rietputten. Volkomen terecht natuurlijk. Het zijn zeer fotogenieke vogels die we allemaal op een leuke manier willen vastleggen. Als "bijvangst" kon ik heel leuk een Pimpelmees fotograferen. Op zich een heel algemene vogel die we meestal geen blik waardig keuren. Als dit vogeltje zeldzaam zou zijn dan zou je helemaal uit je dak gaan vanwege het mooie verenkleed...


Pimpelmees Parus caeruleus

1 opmerking:

  1. Mooi, Ben! Helemaal eens met je woorden over de pimpelmees, ik heb ze ook gefotografeerd onlangs. Zo'n mooi vogeltje!
    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen