30 april, 2012

Koninginnedag altijd goed voor vogelaars

Op Koninginnedag zie ik altijd mijn eerste Gierzwaluwen van het jaar. Zo ook vanmorgen. Het is nu de tijd van het jaar om zoveel mogelijk buiten te zijn. Elke dag brengt nieuwe verrassingen. Het begon al goed toen ik net de deur uit was. Net om de hoek liet een leucistische Kauw liet zich fraai zien. Hij had er geen last van dat er sprake is van een verminderde pigmentatie in zijn verenkleed. 


Bij het kleine perceeltje waar onlangs het huisje is gesloopt aan de Joppelaan zat heel fraai een Heggemus te zingen.

Heggemus - Hedge Accentor - Prunella modularis

Bij de Kandelaar zag ik een Witkoppige Staartmees die ik leuk kon fotograferen. Deze variëteit van de Staartmees komt voornamelijk voor in Noord- en Oost Europa en is niet makkelijk als trekvogel in Nederland te zien.

Witkoppige Staartmees - Long-tailed Tit - Aegithalos caudatus caudatus

Witkoppige Staartmees - Long-tailed Tit - Aegithalos caudatus caudatus

Bij het dijklichaam van de Oost Abtspolder zaten een aantal Tapuiten. Vaak moeilijk te fotograferen maar nu werkten ze redelijk mee.

Man Tapuit - Northern Wheatear - Oenanthe oenanthe

Vrouw Tapuit - Northern Wheatear - Oenanthe oenanthe

Man Tapuit - Northern Wheatear - Oenanthe oenanthe


Nog bedankt voor het bezoek van mijn Blog

1 opmerking:

  1. Vooral die laatste Tapuit staat er erg fraai op. Mooi dat ze zo goed meewerkten.

    BeantwoordenVerwijderen