15 maart, 2012

Het kan altijd beter

Vandaag weer prachtig weer. Vanmorgen even naar Hoek van Holland. De Grote Burgemeester nog steeds present. Vanmiddag de fiets weer gepakt. Midden-Delfland blijft trekken! Onderweg bij het golfterrein in Schipluiden een paartje Futen die af en toe wat baltsgedrag laten zien.

 Fuut - Great Crested Grebe - Podiceps cristatus

Bij het gebied met de lisdodden in het Abtwoudse Bos Een prachtige Rietgors in mooi zomerkleed.

Rietgors - Reed Bunting - Emberiza schoeniclus

Uiteraard kan ik het niet laten... Bij de Buidelmezenplek is het weer een drukte van belang. Toen de Buidelmezen nog in Schiedam zaten wist uiteindelijk elke wandelaar, fietser of ruiter uit de omgeving wel wat er te zien was. Nu moeten we constant uitleg geven dat er Buidelmezen zitten...Het licht zo midden op de dag is erg hard. Naarmate de dag vordert wordt het licht om te fotograferen veel beter. In de namiddag maak ik mijn beste foto's. De beste die ik naar mijn mening heb gemaakt van Buidelmezen. Je kan gerust zeggen once in a life time dat je zo,n  kans hebt om ze zo te fotograferen.
 

Buidelmees - Eurasian Penduline-Tit - Remiz pendulinus

Buidelmees - Eurasian Penduline-Tit - Remiz pendulinus


2 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,

    Mooie serie. Met name die buidelmees staat er wel erg lekker op hoor. Kom de rietgors hier in het noorden wel veel tegen maar de buidelmees heb ik nog niet mogen bewonderen.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,

    ook weer een paar hele fraaie foto's. De Futen en ook de rietgors en meesje. Ik kan hier dan ook echt van genieten. Mooie vogels, en hele mooie rustige achtergronden.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen