20 februari, 2012

Hoek van Holland altijd leuk vogelen

Vandaag weer eens een dagje naar Hoek van Holland. Al vroeg kom ik aan bij de Koningin Emma Boulevard. Al snel zie ik de Kleine burgemeester op de basalt strook zitten. Toch nog een beetje te ver voor een goede foto. Ik gooi wat brood om de meeuwen te lokken. Helaas schrikt dat ze eerder af dan dat ze er op af komen. De Kleine burgemeester vliegt ook op een maakt mooi een rondje langs de Boulevard.Het lukt me om een paar leuke vliegopnamen te maken. Wat is het een schitterende sierlijke verschijning met dat bijna smetteloos witte kleed (4e-jaars).

Kleine Burgemeester - Iceland Gull - Larus glaucoides

Verderop zie ik een Wulp die redelijk dichtbij aan het foerageren is. Een buitenkans om het gedrag te observeren. Regelmatig slikt de Wulp een prooi in. Helaas kan ik niet ontdekken wat er precies op het menu staat.


Wulp - Eurasian Curlew - Numenius arquata


Op de fiets ga ik verder de pier op. Wat is het toch handig dat deze in de achterklep van de auto past! Flink wat Steenlopers en Paarse strandlopers laten zich mooi zien. Maar ja hoeveel foto's heb ik daar al van gemaakt. Plotseling zie ik uit mijn ooghoek een Rotgans foerageren op de blokkendam. Het is in ieder geval een juveniel wat te zien is aan de witte veerrandjes.

Rotgans



Geen opmerkingen:

Een reactie posten