25 maart, 2012

Torenvalk met prooi

Gisteren was ik er getuige van dat een mannetje Torenvalk een prooi ving. Zittend in het topje van een boompje speurde hij heel geconcentreerd naar een prooi vlak onder de boom. Met een snoekduik werd deze gevangen een een klein stukje meegenomen naar een ander boompje. Dit was het moment dat ik kon vastleggen! Helaas verstoorde een wandelaar met hond de vogel en kon ik het opeten van de prooi niet fotograferen. Welke soort muis de Torenvalk heeft gevangen is mij niet duidelijk. Als iemand dit weet aan de hand van deze foto dan hoor ik dat graag. Alvast weer bedankt voor het bezoek van dit Blog.

Torenvalk - Common Kestrel - Falco tinnunculus

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,

    Weet helaas niet wat voor muis het is maar wat heb je de torenvalk er lekker 'crispy' op staan. Mooi licht valt op 'm en dat komt heel mooi over.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto. Geen idee wat voor muis het is.

    Gr. Arné

    BeantwoordenVerwijderen