12 juni, 2012

Steenuil in vlucht

In Middendelfland komen hier en daar nog wel Steenuilen voor. Er eentje te zien krijgen is niet eenvoudig. Vlakbij een plek waar ik wel eens Steenuil zie stak er eentje vliegend de weg over en landde ca. 100 meter verder in een boomgaard. Uiteraard had ik hier niet op gerekend! Wel bedacht ik dat de Steenuil op een goed moment weer terug zou keren naar zijn territorium. Snel de D7000 gepakt, de 300mm lens gemonteerd en de camera voorzien van de juiste instellingen. Nu was ik er wel klaar voor! Ik ging er vanuit dat de Steenuil dezelfde route zou terug vliegen..en ja hoor na ca. 10 minuten kwam de Steenuil weer terug. Omdat de vliegroute goed te volgen was lukte het enkele opnamen te maken. Ik ben heel blij met bijgaande opname. Een foto van een vliegende Steenuil zie je niet zo vaak...

Steenuil - Little Owl - Athene noctua

Gelukkig ging de vogel op een paaltje zitten. Een buitenkans als de vogel mee zou werken. Ik moest wel snel weer de Nikon V1 in combinatie met mijn 300mm lens inzetten voor een grotere cropfactor. Gelukkig gaf de vogel me voldoende tijd om nog net bijgaande opname te maken. 

Steenuil - Little Owl - Athene noctua


Alvast weer bedankt voor het bezoek van mijn Blog.

3 opmerkingen:

  1. Daar zou ik ook heel blij mee zijn een steenuil in de vlucht. Pracht foto en dan ook nog op een paaltje. Wat zul je genoten hebben, mooie foto's heb je gemaakt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie opnames Ben maar de vliegende steenuil steelt wel de show!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Ben! Een persoonlijke primeur voelt zo lekker he! Wat is het toch een prachtig beest. En inderdaad, er zitten in Midden-Delfland wel degelijk een aantal steenuilen.

    BeantwoordenVerwijderen