24 januari, 2014

Dagje in eigen omgeving

Het weer klaarde weer wat op. Reden genoeg om weer even een stuk te fietsen in mijn eigen omgeving. Bij de Poldervaart foerageert een groepje Staartmezen. Het is altijd lastig deze beweeglijke vogeltjes te fotograferen. Zeker als je er ook nog eentje wil zonder storende takjes. Gelukkig bleef er een leuke foto over.

Staartmees - Long-tailed Tit - Aegithalos caudatus

Huismussen worden steeds schaarser. Gelukkig zitten er nog genoeg bij de kandelaar.

Huismus - House Sparrow - Passer domesticus
Huismus - House Sparrow - Passer domesticus





Huismus - House Sparrow - Passer domesticus
Huismus - House Sparrow - Passer domesticus

In Delft zitten weer Ransuilen. Van oudsher op een plek waar ze overwinteren. Ook nu zitten er drie Ransuilen behoorlijk verstopt in een conifeer. Slechts met zeer hoge ISO-waarde lukt het me een redelijke foto te maken van één van hen.

Ransuil - Long-eared Owl - Asio otus

Natuurlijk kon ik het niet laten om wat vliegende Smienten te fotograferen. Het gekke is als je gewoon door fietst kan je heel dichtbij passeren zonder dat ver wat gebeurt. Als je stopt dan gaan ze er vaak vandoor. Op dat laatste heb ik natuurlijk gerekend en kon ik bijgaande serie schieten.

Smient - Eurasian Wigeon - Anas penelope

Smient - Eurasian Wigeon - Anas penelope

Smient - Eurasian Wigeon - Anas penelope

Al vast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om dit allemaal zo lekker op je fiets in de buurt tegen te komen! Een extraatje natuurlijk als je een uil ziet! Maar de staartmees en de mussen staan er ook gaaf op. De shots van de smient zijn geweldig, wat mooi en scherp, Heel knap. groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,

    Leuke vangst weer, vooral de Huismusjes en natuurlijk de Smient in vlucht. Daar komt de snelle AF van de D7100 mooi naar boven.

    Groeten en fijn weekend.

    REmco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor buiten in je eiegn omgeving. Ik vind de huismussenserie heel erg leuk geworden, knusse vogeltjes zijn het toch. Smient in vlucht: gaaf!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen