02 juni, 2016

Vale Gier bij Dirksland - Polder Diederik

Gisteren werd er bij Dirksland in de provincie Zuid-Holland een Vale gier gezien. Ook vandaag was deze Vale Gier nog steeds aanwezig rustend in een uienveld van dit akkerbouwgebied. Volgens onbevestigde berichten was dit dezelfde vogel die eerder deze week Texel had verlaten en via Den Helder in zuidelijke richting was vertrokken. Deze vogel heeft in een opvangcentrum gezeten in Madrid en is voorzien van een gele ring. Dezelfde vogel was ook al eerder op 1 augustus 2015 op Texel gezien wat kon worden vastgesteld aan de hand van de afgelezen ring.
Nu was de vogel kennelijk weer in zuidwaartse richting gevlogen en zo in Melisant terecht gekomen. Hopelijk kan de vogel voedsel vinden en zijn terugtocht naar Spanje overleven.
Ondanks de grote afstand en het matige weer lukte het me een redelijke foto te maken.


Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

5 opmerkingen:

  1. Wow, dat lukte je zeker Ben! Gaaf beest !
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft een vreemd gezicht in ons kikkerlandje! Maar fraai Ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Ben, laten Liesbeth en ik nu toevallig uit Dirksland komen! en 7 jaar
    geleden naar Extremadura verhuisd zijn, eigenlijk voor deze gieren....
    mooie plaat, evenals je reisverslag uit Extremadura van vorige maand!
    groeten, henk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Henk, dat is wel sterk zeg dat nu net in Dirksland een vale gier is gezien... Het blijven prachtige vogels die mij altijd blijven boeien ook al heb ik er heel veel in de Extremadura heb gezien.

      Verwijderen
  4. Mooie waarneming Ben. Ik zit net In Frankrijk als die mooie rovers in de provincie zitten. Gefeliciteerd met deze waarneming en natuurlijk prachtig in beeld gebracht.
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen