24 februari, 2018

Doldrieste aanval Sperwer

Zoals ik in de winter wel vaker doe observeer en fotografeer ik de vogels die afkomen op het voer dat ik ze aanbiedt in mijn volkstuin. Een bonte stoet vogels maakt hier dankbaar gebruik van. Zo zie ik Koolmezen, Pimpelmezen, Roodborstjes, Houtduiven en Vinken voorbij komen. Vandaag had ik het geluk een jagende Sperwerman in mijn volkstuin te zien. Ook hij bezocht mijn volkstuin op zoek naar een prooi! Volkomen onverwacht dook de sperwer vlak voor mijn huisje op de voedertafel naar de aanwezige vogels. Deze gingen er in paniek vandoor. Aanvankelijk bood de heg voldoende dekking aan de vogels om zich te verschuilen. Toch deed de Sperwer een verwoede poging ook door te dringen in de heg. Zijn formaat echter belemmerde de aanval die hij niet kon doorzetten. Gelukkig voor mij nam de Sperwer een korte pauze in mijn appelboom en later op de heg. Dat gaf me de gelegenheid enkele opnamen te maken vanuit mijn tuinhuisje.                                                               

Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Sperwer -  Eurasian Sparrowhawk -   Accipiter nisus
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Wat een geweldige gast in je volkstuintje!!!! Lekker zo'n tuinhuisje. Superplaten hoor!
    En ook nog eens een fantastisch mooie sperwer.
    Groet en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een belevenis en erg fraaie serie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben
    wow
    da bist du richtig nah dran man kann gut alle details erkennen
    super
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fraaie foto's en prachtig moment wat je prachtig in beeld hebt gebracht.

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,
    Wat 'n geluk dat je daar was.
    Mooie opnames van de Sperwer en dan nog op je volkstuintje.
    Groetjes Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is wel erg gaaf zo Ben! Ja, Sperwers moeten tenslotte ook eten. Fijn dat de Sperwer ook even bleef en je daar gebruik van kon maken. Superleuk en fijne foto's.
    Die volkstuin houd je vast nog even aan ;-).

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een buitenkans Ben! Fantastisch gewoon.

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben,
    Een sperwer in de tuin is een belevenis. In onze tuin sloeg een sperwer jaren geleden een Turkse tortel. Hij gaf mij uitstekende kansen om hem mooi vast te leggen. De sperwer in jouw tuin gaf jou ook geweldige kansen zo te zien. Hele fraaie platen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ben,
    Dat is niet verkeerd, een Sperwerman in je tuin.
    En zeker niet als hij er ook nog is voor gaat zitten.
    Dat gaf jou de kans om daar mooie foto's van te maken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige serie Ben. Heerlijk wanneer je zo'n plekje hebt en zo'n dan ook langskomt. Top.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen