21 oktober, 2018

Audoins meeuw

Ben net terug van een leuke vakantie op Ibiza. Gezellig met familie op pad. Natuurlijk wordt de vogelfotografie niet vergeten! Helaas was er op dat gebied niet zoveel te ontdekken. We zaten in Santa Eularia in een prachtig hotel met een mooie hoteltuin. Ja, daar let ik altijd wel op. Behalve Huismussen en Turkse tortels zag ik niet veel bijzonders in de tuin. Langs de kust wel groepen Geelpootmeeuwen en vaak individueel langs vliegend Audoins meeuwen. Deze meeuwensoort staat in Europa bekend als de zeldzaamste meeuw van ons continent. Op Ibiza waren ze ongeveer net zo algemeen als de Geelpootmeeuw. Kennelijk is Ibiza toch wel een kerngebied voor deze soort.

 Audouins Meeuw - Audouin's Gull - Larus audouinii
 Audouins Meeuw - Audouin's Gull - Larus audouinii
 Audouins Meeuw - Audouin's Gull - Larus audouinii
 Audouins Meeuw - Audouin's Gull - Larus audouinii
 Audouins Meeuw - Audouin's Gull - Larus audouinii
 Audouins Meeuw - Audouin's Gull - Larus audouinii
Al vast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,

    Gaaf dat je deze bijzondere meeuwensoort daar wel goed kon fotograferen! Mooi vastgelegd :)

    grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie van deze zeldzame meeuw Ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, Ik hou ook erg van meeuwen. Fijne avond. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben,
    Wat ontzettend leuk dat je van dit schattige meeuwtje zulke mooie foto's hebt kunnen maken!
    Ik heb er één gezien op Lesbos dit jaar (voor het eerst, dus was het een Lifer) Ik was er gelijk weg van, met die zwarte pootjes en dat mooi gekleurde snaveltje!
    Ik heb dan ook genoten van je prachtige foto's!
    Groetjes en fijne week,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al was de variatie dan niet zo groot, van deze bijzondere meeuw heb je wel prachtige platen kunnen maken.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van meeuwen zijn er heel veel soorten en als je dan zo'n bijzondere ziet, ook al zijn ze daar blijkbaar niet zeldzaam, wil je daar toch zeker foto's van maken. Je hebt je kans hier prima benut Ben, het meeuwtje dat ik nog nooit gezien heb staat er prachtig op.

    Groet,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben,
    Dat is natuurlijk een buitenkans om deze meeuw te kunnen fotograferen.
    Altijd gaaf om een soort te kunnen zien die in Nederland zeldzaam is.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben,

    Hij staat er echt mooi op, de Audouins meeuw. Mooi exemplaar ook met alles erop en eraan. Prachtig kop-portretje ook. Wij konden hem op Lesbos wel door de scoop mooi zien maar voor foto's zat hij te ver weg. Leuk dat het jou wel is gelukt.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ben...
    Maar het is toch beter iets dan niet..en wat
    je hebt ziet er mooi uit, prima gefotografeerd en heel mooie van scherpte

    Een heel mooie blog,

    Groet en fijn weekend Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige serie van deze voor mij onbekende meeuwensoort
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ben, ik heb een nieuwe blog. Groetjes Caroline
    https://carolinesnatuurfotografie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ben.
    Mooie opnames van die meeuw, ook die vliegbeelden heb je mooi gefotografeerd.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen