16 november, 2018

Bosuil

Wilma van Holten tipte mij dat er in Voorschoten bij het Landgoed Beresteijn een Bosuil was te vinden die zich regelmatig overdag liet zien. Echt een gouden tip. Ik had alleen de pech dat ik steeds op het verkeerde moment aanwezig was... Gelukkig lukte het wel op een rustige zondagmorgen waarbij ik het geluk had dat het licht ook nog mooi was. Ben heel blij met het resultaat.

Landgoed Beresteijn
Landgoed Beresteijn
Bosuil - Tawny Owl - Strix aluco
Bosuil - Tawny Owl - Strix aluco
Bosuil - Tawny Owl - Strix aluco
Bosuil - Tawny Owl - Strix aluco

Al vast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

18 opmerkingen:

  1. Hallo Ben,
    Ja zo had ik de Bosuil ook wel willen hebben. Ik was daar laatst ook maar toen was de Bosuil niet thuis, en was het een uur kijken naar een gat in een beuk haha. Je hebt hele mooie foto's ervan kunnen maken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik fietste vandaag uit mijn werk en zag 2 mannen met verrekijker en telelens! Liepen langs het fietspad van Beresteyn. Ik vroeg waar ze naar op zoek waren... en bleef even staan kijken... Wat bleek?!! Een van de mannen had de bosuil gespot!! En ik mocht een foto maken van zijn foto door de telelens!! Zo mooi! Én bijzonder!

      Verwijderen
  2. Hoi Ben,
    Pffft, daar word je blij van! Schitterende foto's kon je maken!
    En de Bosuil is zo'n mooie soort.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ben
    Ja ook ik ben met Bert geweest, maar helaas hadden we die dag pech.
    Je heb wel wel mooie opnames van gemaakt.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben, prachtige fotos. Ik heb ook nog nooit een uil gezien in de natuur, alleen in de dierentuin. Ik heb een nieuwe blog, wil je me weer volgen? Groetjes Caroline

    https://carolinesnatuurfotografie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Ben,
    Mooie serie van de Bosuil. Ik ben er inmiddels ook langs gefietst. Het gat heb ik ook heel mooi scherp op de plaat. Overigens is dat Berbice een heel mooi bos. Op de terugweg zag ik wel een leuke te fotograferen Steenuil. Al met al een leuk uitje. Groet Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ben,

    Wat een geluk zeg, de bosuil staat echt hoog op mijn verlanglijstje? Mooie foto's.

    grt,
    Marco Latooij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben
    der Waldkauz soll hier bei uns noch weit verbreitet sein, ich hatte bis jetzt nur zwei mal Glück
    sehr schöne Bilder
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ben, een mooi landgoed in fraaie herfstsfeer. Dat je na diverse pogingen de Bosuil kon fotograferen had je zeker verdiend! Erg mooi. Uilen blijven toch wel bijzondere vogels vind ik en deze zit er dan ook zo heerlijk relaxed bij, echt te genieten lijkt het. Mooi resultaat!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar mag je terecht heel blij mee zijn Ben, typisch bosuil zoals hij daar zit in die boomholte. Meestal zitten ze dan wat te dutten en hebben ze de ogen dicht. Mooi buitenkansje waar je goed gebruik van hebt gemaakt, genieten.

    Groet,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ben,
    Het is steeds weer bijzonder om een uil in de vrije natuur te treffen. Je bent beloond voor je inspanningen. Het zijn prachtige beelden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je mooie foto's van de uil gemaakt Ben.
    Ik zie er nooit één jammer genoeg ;-((
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Ben, voor mij al heel lang een wenssoort. Moet er toch eens wat meer energie in steken blijkbaar...

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ben,

    echt heel gaaf dat bosuiltje en ook nog heel mooi gefootgrafeerd :-)
    Menig fotograaf had naast je willen staan :-)
    Niet alleen het uiltje maar ook het landgoed zelf is heel mooi om te zien.

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie serie, prachtige lichtval. Ik ben er in oktober een paar keer geweest maar had vaak pech dat ze er niet waren, toen deze zich wel liet zien was ik wat later op de dag en was de zon achter de bomen....dus....ik ga vast nog een keer terug, is gelukkig heel dicht bij huis.
    ik wist niet eens dat het een landgoed was...

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Ben, leuk jouw foto's van de Bosuil te zien. Ik heb daar met Wilma gestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede foto's weer, zoals we van je gewend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ‘s Nachts tegen 1:00 uur denk ik vaak de roep van een bosuil te horen ter hoogte van de waterspeelplaats langs de spoorlijn langs Voorschoten. Dit is op ong. 500 meter van Berbice cq. 700 meter van Beresteijn. Zou het dezelfde bosuil kunnen betreffen? Heeft een bosuil een leefgebied van deze omvang?

    BeantwoordenVerwijderen