19 april, 2019

Midweek Nordrijn-Westfalen

Afgelopen week ben ik met Ria naar Noordrijn-Westfalen in Duitsland geweest. We verbleven in Hotel Der Jagerhof in Willebadessen.  Een prima hotel! Als ik even terugdenk aan het landschap dan komt als eerste de enorme hoeveelheid windmolens in mijn gedachten. Overal zie je ze in grote groepen staan! Heel veel daken zijn uitgevoerd met zonnepanelen. Als dit ons voorland is en we ook deze kant op gaan dan weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Landschappelijk vind ik het een ramp om te zien. Natuurlijk zijn er gelukkig ook nog ongerepte dalen met leuke stadjes en prachtige vakwerkhuizen. Vogels scoren is de afgelopen week toch een moeizaam proces geweest. Hoewel ik best wel veel soorten heb gezien lukte het me maar een paar soorten naar tevredenheid vast te leggen.

Externsteine Horn-Bad Meinberg
Externsteine Horn-Bad Meinberg
Externsteine Horn-Bad Meinberg




Zwarte Roodstaart - Black Redstart  ·  Phoenicurus ochruros 
Merel - Common Blackbird  ·  Turdus merula
Boomklever - Eurasian Nuthatch  ·  Sitta europaea
Boomklever - Eurasian Nuthatch  ·  Sitta europaea
Boompieper - Tree Pipit  ·  Anthus trivialis 
Pimpelmees - Eurasian Blue Tit  ·  Cyanistes caeruleus
Boompieper - Tree Pipit  ·  Anthus trivialis
Goudvink - Eurasian Bullfinch  ·  Pyrrhula pyrrhula
Kramsvogel - Fieldfare . Turdus pilaris
Boomkruiper - Short-toed Treecreeper  ·  Certhia brachydactyla
Rode Wouw - Red Kite . Milvus milvus
 Boomklever - Eurasian Nuthatch  ·  Sitta europaea
 Boomklever - Eurasian Nuthatch  ·  Sitta europaea
 Boomklever - Eurasian Nuthatch  ·  Sitta europaea
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Ben,
    Is een mooi gebied daar als ik zo je foto's zie.
    En ja de windmolen maffia, ik denk daar ook zo het mijne van.
    Je hebt toch mooie soorten gezien daar.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige fotos Ben. Mooie soorten vogels. Fijne paasdagen. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,
    Een weekje vakantie in een dergelijke omgeving is zeker de moeite waard, ook al kom je wat het dierenleven betreft maar beperkt aan je trekken. In andere vakanties kan het accent daar weer meer op liggen. Oude stadjes bekijken, op een terrasje zitten met een lekker zonnetje, genieten van het eten en een mooi hotel hoort er toch ook bij?
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben
    schöne Stadt .. ;-))
    auch die Vögel sind sehr gut getroffen
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,

    Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad, want aan de beelden te zien was het in ieder geval een mooie omgeving :)

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben,

    Wat betreft die energie opwekking, daar is Duitsland al een stuk verder in dan wij mede i.v.m. het besluit daar om van kernernergie af te zien. Maar, wat je zegt als ik hier in ons eigen land rond kijk vind ik het al op veel plekken afschuwelijk met die horizonvervuiling, maar het kan blijkbaar nog veel erger.
    Mooie reportage van de omgeving daar en met die matigheid van de vogels valt het nogal mee als je een rode wouw, goudvink en boomkruiper kunt fotograferen, een mooi resultaat toch.

    Groet,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ben, een mooi stukje Duitsland waar jullie geweest zijn. Die rotsformaties zijn spectaculair. De architectuur van de gebouwen is typisch voor dorpen in die delen van Duitsland. Erg mooi. De vogels die je er gezien hebt zijn mooi vastgelegd in je foto's. De wouw heeft in dit geval mijn voorkeur. Een zeer spectaculaire vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto reportage van jouw reis naar Duitsland Ben en ook nog een serie fraaie plaatjes van diverse vogels!

    BeantwoordenVerwijderen