01 april, 2020

Rouwkwikstaart

Een rondje Maasvlakte was een goede remedie om even de Coronaperikelen te vergeten. Zon, wind, zee en weidse uitzichten is een goed medicijn om even de gedachten te verzetten. Bij wat onduidelijke werkzaamheden langs de Maasvlakteweg werd water tegen de dijk opgespoten. Hierdoor ontstond een geul met ondiep water. Er kwamen door de opspuitwerkzaamheden nogal wat insecten aan de oppervlakte. Een Rouwkwikstaart maakte gretig gebruik van de nieuw ontstane biotoop. Dat gaf me de gelegenheid om vanuit de auto onder ideale omstandigheden heel veel (te veel!!) opnamen te maken. Ik kon eigenlijk geen keus maken voor dit Blog!! Ben heel blij met het resultaat.

Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Rouwkwikstaart  ·  Motacilla yarrellii
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Je hebt dit uitgelezen kansje goed benut. Geweldig om je zo te kunnen vermaken met deze bijzondere kwikstaart. Ik zie ze soms een heel jaar niet! Geweldige serie!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super serie van de Rouw kwikstaart Ben. Ik vind vooral de foto's met een reflectie heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Ben z'on rouwkwikstaart. Ik heb die denk ik nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben,
    Wat een geluk had je dat daar een Rouwkwikstaart zat.
    Zo zie je maar dat wat op het oog nutteloze werkzaamheden zijn, een mooie kans kunnen bieden.
    En die kans heb je goed benut, je hebt schitterende foto's kunnen maken van deze Rouwkwikstaart.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben,
    Jij hebt er uitgebreid van kunnen profiteren zie ik. Zo tref je het wel dat je op deze manier een wat minder algemene vogel op je gemak hebt kunnen bekijken.
    Zo'n serie zal je van deze vogel niet gauw weer maken denk ik.
    Groet, Kees

    PS Nog bedankt voor de hulp bij het determineren van het type zilverreiger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar henb je een mooie reeks van kunnen maken Ben.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg, om 'm zo lang bezig te kunnen zien. Ik moet mijn eerste nog tegenkomen trouwens...

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen