30 november, 2020

Vuurgoudhaan Julianapark Schiedam

Afgelopen zaterdag was ik met Ria een stukje fietsen en kwamen zodoende langs het Julianapark in Schiedam. Aan de zuidkant staan wat hoge oude bomen met een onderbegroeing van Taxus. Uit ervaring weet ik dat dit vaak een hele goede biotoop is voor Goudhaan en Vuurgoudhaan. Alhoewel ik in mijn volkstuin ook genoeg mogelijkheden krijg om ze te fotograferen kon ik het toch niet laten om deze kans voorbij de laten gaan! 

De Vuurgoudhaan is nog net niet het kleinste vogeltje van Nederland. Die eer is weg gelegd voor de Goudhaan. Ik vind de Vuurgoudhaan wel mooier. De prachtige donkere oogstreep contrasteerd heel goed met de lichte wangen. De geel groene nek en rug en de witte buik maken de kleurcombinatie compleet. 


Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla
Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla
Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla

Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla
Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla
Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla
Vuurgoudhaan - Common Firecrest  ·  Regulus ignicapilla

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reactie op mijn vorige Blog 


14 opmerkingen:

  1. Unas fotos del reyezuelo espectaculares, me han gustado mucho todas. Enhorabuena por este trabajo, saludos desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben, mooie fotos van de vuurgoudhaan. Ik zag er zondag ook 1 maar ik heb geen foto. Ik had net ons hondje vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,
    Goudhaantjes zijn schattig en de vuurgoudhaan net iets mooier, helemaal mee eens. Schitterend geplaat met die mooie oranje vurige streep! Je hebt wel mazzel gehad dat je deze kans kreeg.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben, wat een prachtige opnames heb je van deze vogeltjes kunnen maken. Ik zie ze hier ook wel maar de eerste foto die scherp is moet ik nog maken. Adhd vogeltjes zijn het zowel de goudhaantjes als de vuurgoudhaantjes.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,

    Je pakt de laatste tijd flink uit met pakkende en verfrissende platen... goed bezig!

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ben,
    Je was weer op het juiste moment op de juiste plaats. Ik vind het knap dat je dit beweeglijke vogeltje zo mooi op de plaat hebt gekregen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig vogeltje en heel erg mooi vastgelegd Ben. Echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ben,
    Weer prachtig gedaan! Foto nr4,5,en 6 zijn plaatjes zeg,schitterend.
    Mooie soort is de Vuurgoudhaan,die zie ik veel te weinig.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ben
    schön erwischt zwischen den Ästen, toller Vogel
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ben,

    Mooie platen van dit kleine rakkertje. Ze zijn zo verschrikkelijk snel en beweeglijk dat je er nauwelijks een foto van kunt maken. Het is je hier prima gelukt en zelfs nog een vuurgoudhaantje, toch inderdaad net weer iets mooier dan een goudhaantje. Goed dat je de verleiding niet hebt weerstaan om af te stappen tijdens jullie fietstochtje.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blijft een supersoort en staat er netjes op, Ben ! Genieten wanneer je ze ziet en helemaal wanneer er geslaagde foto's uitrollen ! Groet, Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ben.

    Prachtige foto's maak je.
    Heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een beste prestatie heb je weer geleverd Ben. Prachtige foto's van deze o zo bewegelijke en fraaie vogel.

    BeantwoordenVerwijderen