27 augustus, 2023

Tuinvogels weer terug

De afgelopen weken maakte ik me best wel wat zorgen om de tuinvogels die zich nauwelijks meer lieten zien. Gelukkig is de najaarstrek weer op gang gekomen en is er weer van alles te zien in mijn volkstuin. Het is altijd leuk om nieuwe soorten in je tuin te verwelkomen, zoals de Kleine Karekiet en de Gekraagde Roodstaart.

Houtduif
Kauw
Koolmees
Tjiftjaf
Tjiftjaf
Tjiftjaf
Kleine Karekiet
Zwartkop
Zwartkop
Zwartkop
Zwartkop
Zwartkop
Braamsluiper
Braamsluiper
Braamsluiper
Winterkoning
Roodborst
Roodborst
Bonte Vliegenvanger
Bonte Vliegenvanger
Bonte Vliegenvanger
Gekraagde Roodstaart
Heggenmus
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Ben, gelukkig dat diverse vogels je tuin weer hebben gevonden. Soms denk je in de maand augustus waar zijn ze toch allemaal gebleven. Ze zingen niet meer, zijn in de rui en verstoppen zich in het dikke bladerdek van struik en boom als ze dan al niet vertrokken zijn naar het zuiden. Dit fenomeen laat bij mij altijd een leegte achter. Maar binnenkort komen de overwinterraars weer naar ons toe en dat is weer mooi. Zoals bij jou in de tuin. Je hebt er mooie foto's van kunnen maken.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ben, wat een verscheidenheid van vogels, erg leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ben,
    Nou ik zie het, ze zijn er weer! Wat veel soorten en mooie soorten!
    Prachtige gefotografeerd. Ik heb er van genoten....wel een beetje jaloers op je roodstaarten, braamsluiper en bonte vliegenvanger, dat zijn soorten die ik niet zo gauw zie. Fijn dat ze je volkstuin weer opzoeken! De zwartkop zie ik wel in de tuin (sporadisch dat wel) maar zulke mooie portretjes is echt geweldig!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben,
    Wat een variatie aan soorten en wat veel voor mij toch wel bijzondere soorten. Je zou haast zeggen dat je geen volkstuin hebt maar een grote volière waar je al deze soorten hebt rondvliegen. De tuin moet wel heel gunstig gelegen zijn en een behoorlijk formaat hebben als je er zoveel soorten kan verwelkomen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fraai Ben. Zwartkoppen heb ik wel gehoord maar betrekkelijk weinig gezien en die Braamsluiper al helemaal niet.

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie soorten. Je moet wel een bijzondere volkstuin hebben om zoveel verschillende soorten te zien. Mooie platen Ben.
    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen