01 mei, 2014

Florida overig (deel 4)

In dit laatste Blog over mijn rondreis door Florida behandel ik alle overige levensvormen (klinkt wel heel gewichtig!), behalve vogels... Waar ik de naam van kon vinden heb ik dat vermeld als bijschrift bij de foto.

Ik begin met insecten. Vlinders fotograferen lukt eigenlijk alleen maar als ze even gaan zitten. Dat lukte nog het beste met deze prachtige Julia. Florida is, hoe kan het ook anders, rijk aan libellensoorten. Ze fotograferen is één ding ze op naam brengen is een stuk lastiger.

Julia - Dryas iulia

Halloween Pennant - Celithemis eponina
Four-spotted Pennant - Brachymesia gravida

Eastern Pondhawk - Erythemis simplicicollis



Deze Degenkrab te zien was een grote verrassing. Het veel kleinere mannetje is achterop het vrouwtje te zien.

Atlantische Degenkrab - Limulidae polyphemus

Vissen die boven water springen hebben we heel veel gezien. Ik heb geen idee welke soort dit was. Ik kon het niet laten te proberen er eentje in actie te fotograferen.

Deze Green Anole liet even zijn prachtige keel zien.
 
Green Anole - Anolis carolinensis

Aligater - Aligater - Alligator mississipiensis
Florida Gopher Tortoise Gopherus polyphemus
Grijze eekhoorn - Gray Squirrel - Sciurus carolinensis

 Negenbandig Gordeldier - Dasypus novemcinctus

Moeraskonijn - Marsh Rabbit - Sylvilagus palustris


Dit was het laatste Blog over Florida. Met veel plezier kijk ik terug op deze prachtige rondreis en ik kan het iedereen van harte aanbevelen.

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog.

3 opmerkingen:

  1. Adembenemend mooi zijn je foto's van de vlinder en de libellen. Jeetje wat ben ik daar van onder de indruk! Maar alles is mooi.Het Gordeldier en de eekhoorn niet te vergeten zijn ook geweldig. Een feest om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie Ben ,zoiets verwacht je in de dierentuin , maar in het wild is toch mooier .
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk heel erg mooi Ben,
    vooral je libellen vind ik fantastisch. Zo mooi hebben we ze hier in Nederland niet.
    De Degenkrab is heel bijzonder om die te zien.
    Kortom: Weer heel erg genoten.
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen