02 september, 2018

Waterrietzanger in de Vockestaert

Via de whats app groep van Waterweg Noord vernam ik dat er een waterrietzanger was gezien in de Vockestaert. In de namiddag besloot ik ter plekke een kijkje te nemen. Er was nog een vogelaar die me meteen de vogel liet zien waar ik voor kwam. Wow wat een meevaller. Eindelijk lukte het mij voor het eerst van mijn leven er eentje te fotograferen. Het zijn echt bewijsplaatjes en helaas geen mooie plaatjes. Het leek me toch de moeite waard om ze te tonen.

Waterrietzanger - Aquatic Warbler - Acrocephalus paludicola
Waterrietzanger - Aquatic Warbler - Acrocephalus paludicola
Waterrietzanger - Aquatic Warbler - Acrocephalus paludicola
Waterrietzanger - Aquatic Warbler - Acrocephalus paludicola

Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Heerlijke waarneming!!!
    Gelukkig zie je nog net dat lichte middenstreepje op de kop.
    Ik heb hem wel ooit gezien, maar niet kunnen fotograferen.(in de Groene Jonker was dat)
    Dus extra genieten van je foto's nu.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ben,

    Wat was het gisteren druk voor dit vogeltje zeg! Leuk dat je hem toch nog heb kunnen fotograferen. Heb zelf ook een foto kunnen maken, maar helaas geen top foto.

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt in ieder geval een mooie waarneming gedaan. Wellicht komen er nog nieuwe kansen voor betere foto's.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben,
    Mooie waarneming van deze in Nederland zeldzame soort, je hebt hem er toch best wel goed op staan.
    Ik heb vorig jaar een Waterrietzanger gezien op precies dezelfde plaats, dus dit gebied heeft wel aantrekkingskracht tijdens de najaarstrek voor deze soort.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ben, ik vind de foto's best goed gelukt hoor. Voor mij is dit een schaamsoort, ze werden diverse keren in de Jonker gezien maar ik was altijd net weg. Hoop dus ooit de soort nog eens te zien en als ik dan zulke foto's kan maken als jij nu hebt gemaakt ben ik dik tevreden.
    Mooie waarneming!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben
    da muss man schon genau hinschauen, sehr schön fotografiert
    gefällt mir sehr gut
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi om die voor de lens te hebben Ben.
    Mooie foto's die je maakte.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ben.
    Gefeliciteerd met je eerste waarneming van de Waterrietzanger, staat er mooi op.
    Ik had vorig jaar ook meer geluk net als Bert.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen