03 april, 2024

IJsvogels met lentekriebels

Opnieuw een blog over de ijsvogel! Regelmatig ga ik langs bij de ijsvogelkijkwand van de Beukenhof om te zien of er iets nieuws te beleven valt. Natuurlijk ben ik benieuwd naar eventuele ontwikkelingen. Er wordt nog steeds regelmatig gegraven in de nieuwe nestholte. Gisteren zag ik voor het eerst een paring plaatsvinden. Dit was al eerder waargenomen door andere vogelliefhebbers en fotografen, maar nu kon ik het zelf aanschouwen. Opmerkelijk was dat er geen voorspel plaatsvond, terwijl het normaal gesproken gebruikelijk is dat het mannetje een visje aanbiedt aan het vrouwtje als onderdeel van het paringsspel. Ik ben benieuwd of dit een vervolg krijgt en of er daadwerkelijk gebroed gaat worden. Ik blijf het nauwlettend volgen!








Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ben,
    Wat een luxe om zo'n plek in de buurt te hebben. Het is pure verwennerij als je dit soort beelden kan maken. Geluksvogel!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ben, wat een leuke serie heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen