18 juni, 2024

Steenuilen schrikken van Sperwer

Vorige week was ik er getuige van dat een koppel Steenuilen werd opgeschrikt door een Sperwer. Hoewel de Sperwer nauwelijks groter is zat de schrik er goed in bij de Steenuilen en ze doken meteen weg onder het asbest golfplaten dak. 

Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua

Sperwer   .   Eurasian Sparrowhawk  ·  Accipiter nisus
Steenuil - Little Owl  ·  Athene noctua
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Ben,
    die Vögel sind hier bei uns so gut wie überhaupt nicht mehr zu finden, tolle Fotos vom Steinkauz.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een belevenis moet dat geweest zijn Ben. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow geweldig om mee te maken. En wat staan de steenuiltjes er leuk op. Ik heb niet zo veel geluk hoor. Bij mij zitten ze steeds veel te ver weg. Groetjes en fijn weekend, Maria

    BeantwoordenVerwijderen