19 oktober, 2020

Tuinvogels

In het buitengebied fotograferen valt op dit moment niet mee. Te hooi en te gras wandelen of fietsen levert meestal niet veel op. Veel trekvogels zijn uiterst schuw of vliegen snel door. Gelukkig is daar altijd nog de volkstuin. Als je veel voert, zoals ik nu doe, dan komen er altijd wel vogels op af die het waard zijn om te fotograferen. Zelfs een kramsvogel werkte even kortstondig mee!

Turkse Tortel - Eurasian Collared-Dove - Streptopelia decaocto
Koolmees - Great Tit - Parus major
 Heggemus - Hedge Accentor - Prunella modularis
Koolmees - Great Tit - Parus major
Koolmees - Great Tit - Parus major en Pimpelmees - European Blue Tit - Parus caeruleus
Roodborst - European Robin - Erithacus rubecula

Gaai - Eurasian Jay - Garrulus glandarius
Bijschrift toevoegen

 Heggemus - Hedge Accentor - Prunella modularis
Vuurgoudhaan - Firecrest - Regulus ignicapillus
Vuurgoudhaan - Firecrest - Regulus ignicapillus
Vuurgoudhaan - Firecrest - Regulus ignicapillus
Goudhaan - Goldcrest - Regules regules
Goudhaan - Goldcrest - Regules regules
Winterkoning - Eurasian Wren - Troglodytes troglodytes
Goudhaan - Goldcrest - Regules regules
 Heggemus - Hedge Accentor - Prunella modularis
Goudhaan - Goldcrest - Regules regules


Kramsvogel - Fieldfare . Turdus pilaris




Alvast weer bedankt voor het bezoek aan mijn Blog en de reacties op mijn vorige Blog

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vogels Ben in jouw tuin, prachtig. Hier zie je alleen de gewone soorten, vanochtend heel even het eerste roodborstje. Kramsvogels hier nog niet gezien, alleen 1 koperwiek. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een fraaie serie Ben en het goudhaantje is voor mij de topper van jouw tuinvogels.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een diversiteit aan vogels in jouw tuin Ben. Fraaie opnames, ik ben vooral jaloers op de (vuur)goudhaantjes. Die heb ik nog niet zo mooi voor de lens gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Ben,
    Opnieuw heb je goed gescoord in de volkstuin. Vooral je foto's van de Vuurgoudhaan vind ik geweldig, Leuk dat er ook een Kramsvogel je tuin kwam bekijken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben,
    Je hebt daar een prima plek om vogels te kunnen fotograferen en observeren. Zelfs twee soorten goudhaantjes. Een fraaie overbrugging naar wat minder schuwe wintergasten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben,

    Wederom een prachtige serie vogels op je volkstuin. Nu ik jouw serie ziet, kan ik haast niet wachten om weer regelmatig op de tuin van zus te gaan kijken ;)

    Grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow,
    Een werkelijk schitterende serie!
    Vooral de roodborst, de goudhaan en het vuurgoudhaantje in je tuin, super!
    Prachtig ook de aanvliegende mees op de stronk, precies de scherpte op de kop!
    Genieten hoor!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen