24 mei, 2021

Lepelaar kolonie 2

Na een eerder Blog over een Lepelaar kolonie laat ik nu een vervolg zien. De nestbouw is in bijna alle gevallen afgerond. Het broeden begonnen en soms alweer voltooid. De kuikens zijn uit het ei en groeien voorspoedig op. Lepelaars vliegen af en aan om hun jongen te voeden. Van een specifiek nest dat ik heb gevolgd zie ik aanvankelijk drie kuikens waarvan er nu nog twee over zijn! Geen idee wat hier is gebeurd. Het is niet zonder reden dat ik dit nest volg. Simpelweg omdat dit het beste te fotograferen is. Er is zoveel te beleven! Er gebeurd altijd wel wat in de kolonie! Ik kan me goed voorstellen dat er zoveel belangstelling bestaat voor deze kolonie. Ondanks de aanwezigheid van veel kijkers/fotografen gaan de vogels gewoon hun eigen gang en trekken zich er niets van aan! Gelukkig maar. Zo kunnen we er volop van genieten.
Alvast weer bedankt voor het bezoek aan dit Blog en de reacties op mijn vorige Blog.

7 opmerkingen:

  1. Wat een gave serie heb je weten te maken...je hebt het goede nest weten te pakken, waar je geen takken ziet voor de jongen...het was genieten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige beelden Ben, vooral die van de bedelende jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Ben. Je hebt hier inderdaad een mooi vrij zicht op het nest. Dat lukt lang niet altijd zo goed, zoals ik dit jaar helaas heb moeten merken bij mij in de buurt. Daarnaast laat je weer fraaie vliegbeelden zien. Het is echt een buitenkans om het opgroeien van de lepelaartjes zo te kunnen volgen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ben.

    Wat een prachtige plaats heb je daar om deze Lepelaars te kunnen volgen.
    Schitterende foto's heb je gemaakt.
    Echt top.

    Leuk vind ik dat de kleine lepelaars oranje snavel hebben en de grote een zwarte snavel.
    En de kleine ooievaars een zwarte snavel hebben en de grote een oranje snavel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Ben
    sensationelle Aufnahmen, mit den Jungtieren im Nest wirklich sehenswert
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ben,

    Het blijft voor mij even wennen om die lepelaars zo hoog tussen de takken in een boom te zien zitten als je ze normaal gesproken wadend in het water met die grote lepel op en neer ziet bewegen. Maar ik vind het prachtig, vooral die waar de jongen op het nest gevoerd worden. Geluk dat je net mooi tussen de takken en de bladeren heen kon fotograferen.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen